۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۲۰۰

روایت آیت‎الله طباطبایی‎نژاد از هجمه برنامه ریزی شده به شورای نگهبان/ از ثبت نام فله ای تا امتناع از تسلیم استعلام ها به فرمانداری ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان روایتی جالب از هجمه هدفمند و برنامه ریزی شده به شورای نگهبان بیان کرد و گفت: خیلی‎ها جواب استعلام‎ها را به فرمانداری ندادند و وقتی فرمانداری می‎بیند که جوابی نیامده نمی‎تواند که رد کند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله طباطبایینژاد، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبری درباره برجام و با تقدیر و تشکر از مسؤولان نظام برای اجرای کردن برجام، گفت: باید مسؤولان توجه کنند که برجام به سادگی به دست نیامده است، ما شهدای هستهای در این راه دادیم و تحریمهایی کشیدیم و مورد ظلمهایی واقع شدیم.

وی با تأکید بر این که باید توجه داشت که ما مورد مهر و محبت آمریکاییها قرار نگرفتیم، ادامه داد: اینها مهر و عاطفه سرشان نمیشود، شما ملاحظه کنید چه بر سر یمن و سوریه و عراق آوردند، همین چند روز پیش 300 نفر را داعش در دیرالزور در سوریه قتل عام کرد و 400 نفر را اسیر کردند، اینها رحم و مروت ندارند.

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان بیان کرد: پس از این قتل عام بسیار مسلمانان در سازمان مللها و امثال این دستگاه هیچ بحثی در محکومیت این قتل عامها مطرح نشد، کسی نبود که داعش را حتی یک جمله محکوم کند، بیشترین حرفی که میزنند این بوده که بگویند سلاحی که آنان به کار بردهاند مناسب نبوده است.

وی گفت: اکنون اگر به وضعیت آلسعود بنگریم، آنان به نیابت از کفار در حال جنگ در یمن هستند، خیلی از کشورهای اسلامی هم به تبعیت از آلسعود به جای جنگ با ظالم و حمایت از مظلوم از ظالم حمایت میکنند، رهبر انقلاب درباره انتخابات نیز نکات بسیار جالبی فرمودند و بهترین سخنشان این بود که کسی که به انقلاب اعتقادی ندارد، لیاقت ورد به مجلس را ندارد.

آیتالله طباطبایینژاد با توجه به شرایط نزدیک بودن انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند نهادهای قانونی تضعیف نشوند و مردم را به انتخابات بدبین نکنند، متأسفانه من پیشبینی اش را دو سه هفته قبل کردم و اکنون بعضیها نسبت به شورای نگهبان شروع به شکایت و گلایه کردهاند.

وی افزود: پیش از این هم من گفتم که این هجومی را که برای نامنویسی در کشور شده بیجهت نیست، این طور نیست که این همه آدم علاقمند شده باشند که به مردم خدمت کنند، یکدفعه برای مجلس شورای اسلامی 12 هزار نفر ثبت نام کردند، به عنوان مثال در یک شهری که تنها یک نماینده میخواهد 18 نفر از یک جناح ثبت نام کردند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که این نامنویسی بسیار داوطلبان گاهی برای انسان بدگمانیهایی پیش میآورد که امیدواریم درست نباشد، اظهار کرد: در خیلی از استانها، البته نه در استان اصفهان سفارش شد به فرماندارها که شما افراد بسیاری را رد صلاحیت نکنید، و بگذارید بروید تهران که آن جا رد کنند، شاید برای راحتی کار خودشان بوده است اما همین شد، که وزیر کشور فرموده 90 درصد نمایندگان را رد نکردند.

وی خاطرنشان کرد: خیلیها جواب استعلامها را به فرمانداری ندادند و وقتی فرمانداری میبیند که جوابی نیامده نمیتواند که رد کند، وقتی جواب استعلامها از اطلاعات، ثبت احوال، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیامد، و سفارش میشود که رد صلاحیت نکنید و جواب استعلامها نیاید، همه رد صلاحیتها خاصه شورای نگهبان میشود.

آیتالله طباطبایینژاد افزود: شورای نگهبان همواره از سوی دشمنان مورد هجمه بوده است، در 5 مردادماه 88 فرانسیس فوکویاما با تأکید بر این که نهادهایی که سبب شده انقلاب را نگاه بدارند، یکی نهاد رهبری و دیگری همین نهاد شورای نگهبان است و باید هجمهها را علیه این دو نهاد بیشتر کرد.

وی گفت: برخی میگویند چرا شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت برای برخیها اعلام کرده است، باید توجه کرد که این بر اساس قانون است، چون دو ماه بیشتر از آغاز ثبتنام تا روز رأیگیری نیست، چگونه میتوان تعداد 12 هزار نفر را در مدت کوتاهی تشخیص داد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که سفارش من به همه این است که طمأنینه و آرامش را تا روز انتخابات حفظ کنید، اظهار کرد: مخصوصا افراد حزبالهی توجه کنند دشمن میخواهد ضربه بزند و با ایجاد آشوب و ایجاد درگیری به دنبال بدنام کردن شماها است.

وی با بیان این که حمله به سفارت عربستان و انگلیس سبب نقل برخی حرف و حدیثها درباره امت حزبالله شد، ادامه داد: باید کاری کنیم که انتخابات بدون آشوب و بدون سختی برگزار شود، اگر درگیری آغاز شد، خیلیهای دیگر هم ممکن خود را در این معرکه بیندازند، باید بر اساس قانون عمل کنیم./914/پ202/ج

ارسال نظرات