۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۱۲۲۷۷

نقد ترجمه «نهج‌البلاغه امیرمؤمنان» موسوی گرمارودی در شهر کتاب

خبرگزاری رسا ـ نشست هفتگی شهرکتاب به «نهج‌البلاغه امیرمؤمنان علی علیه السلام» با ترجمه‌ فارسی موسوی‌گرمارودی اختصاص دارد.
نهج‌البلاغه اميرمؤمنان علي عليه السلام ترجمه موسوي‌گرمارودي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به تازگی نهج‌البلاغه امیرمومنان علی علیه السلام با ترجمه‌ فارسی دکتر سیدعلی موسوی‌گرمارودی و به همت انتشارات قدیانی منتشر شده است.

 

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه ششم بهمن به بحث و گفت‌وگو درباره‌ ترجمه‌ فارسی دکتر موسوی‌گرمارودی اختصاص دارد.

 

این نشست با حضور استادان بهاءالدین خرمشاهی، محمدعلی مهدوی‌راد و سیدعلی موسوی‌گرمارودی برگزار می‌شود و سخنرانان به بحث و گفت‌وگو درباره‌ ترجمه‌ی فارسی دکتر موسوی‌گرمارودی می پردازند.

 

سرگشتگی همگان در برابر حضرت علی  علیه السلام به سبب ژرفای اندیشه‌ای است که در سخن او موج می‌زند و در بردارنده‌ عمیق‌ترین و دقیق‌ترین مباحث ماوراالطبیعه، شناخت خداوند، پند و اندرز، وعظ و ارشاد، مردم‌شناسی، سیاست، ملک‌داری، تدبیر کشور، جنگ و صلح، تحلیل تاریخ، تفسیر قرآن و حتی جان‌مایه‌ برخی علوم دیگر است.

 

همچنین از این روست که امام علی بزرگ‌ترین نشانه‌ حقانیت و درستی دین ما و محصول عملی زحمات وجود مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و بزرگ‌ترین اماره و نشانه‌ حقانیت دین محمد صلی الله علیه و آله و سلم و درستی و الاهی بودن آیین اسلام است.

 

خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار حضرت علی علیه السلام هر یک آینه‌ کوچکی است که بی‌غبار و در نهایت زلالی و پاکی، گوشه‌ای از چهره‌ ملکوتی این انسان کامل، این قهرمان بزرگ همه‌ اعصار، این دادگستر عاشق عدل و داد، این جنگ‌جوی بی‌هماورد، این رهبر عالم و پرهیزگار، این مفسر بزرگ قرآن، این امام معصوم و سرانجام، این مظلوم بزرگ را در آن می‌بینیم و شگفتی همگان، همچنین در برابر قدرت و قوت و صلابت سخن اوست همراه با نهایت زیبایی، ایجاز، فصاحت و بلاغت، به طوری که کلام او به اتفاق آرا ادبا و سخن‌شناسان بزرگ تاریخ پس از کلام خداوند و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برترین است.

 

مرکز فرهنگی شهر‌کتاب در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم واقع شده است و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است./998/د102/ق 

منبع: روابط عمومی شهر کتاب

ارسال نظرات