۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۱۲۲۸۱
همزمان با 12 بهمن ماه؛

جشن بزرگ انقلاب در شهرستان فارسان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان گفت: از آن جایی که تنها شهید سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران در 12 بهمن ماه سال 57 متعلق به شهرستان فارسان است، باید هماهنگی ها برای اجرای برنامه های بزرگداشت این روز و این ایام در شهرستان به خوبی صورت گیرد.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد دهه فجر این شهرستان که به میزبانی دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: از آن جایی که تنها شهید سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران در 12 بهمن ماه سال 57 متعلق به شهرستان فارسان است، باید هماهنگی ها برای اجرای برنامه های بزرگداشت این روز و این ایام در شهرستان به خوبی صورت گیرد.

 

وی شهید قربانعلی داوودی فارسانی را تنها شهید روز 12 بهمن ماه در کشور بیان کرد و گفت: پس از تأیید شورای فرهنگ عمومی شهرستان، سالروز شهادت این شهید والا مقام به عنوان روز شهرستان فارسان نامگذاری شده است که می طلبد مسؤولان برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر استانی و شهرستانی توجه ویژه ای به این روز داشته باشند.

 

امام جمعه فارسان با تأکید بر این که برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان فارسان باید حول محور خانواده شهید داوودی و با حضور اعضای خانواده این شهید والامقام انجام گیرد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های دهه مبارک فجر باید با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم و باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به تأکید قرآن کریم بر شکرگزاری از نعمت ها خاطرنشان کرد: نخستین رسالت ما به‌عنوان مؤمن انقلابی ترویج فرهنگ انقلاب و بیان پیشرفت های انقلاب است و خداوند در قرآن کریم می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده اید نعمت های الهی را بیان کنید» شکر نعمت واجب و ترک نعمت کفران است و اگر انقلاب اسلامی نعمت است گفت وگو در مورد دستاوردهای انقلاب هم شکر نعمت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان بر لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تأکید کرد و گفت: ما باید وضعیت کنونی را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم و ببینیم که نقش مردم در تعیین سرنوشت شان قبل از انقلاب چگونه بود و امروز چگونه است؟ ما باید این مسایل را در دستگاه ها و نهادها مطرح کنیم و با استفاده از ظرفیت دهه فجر دستاوردهای انقلاب را برای مردم بیان کنیم.

 

این مقام مسؤول، مساجد و امامزادگان را بهترین ظرفیت برای تبیین دستاوردهای انقلاب نام برد و گفت: باید توانمان را برای برگزاری باشکوه تر برنامه های دهه فجر متمرکز کنیم و از ظرفیت شبکه های مجازی در این زمینه غافل نشویم.

 

وی با تأکید بر این که برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی باید مردمی برگزار شود، افزود: صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند؛ بنابراین باید برنامه های بزرگداشت دهه فجر را به آن ها بسپاریم.

 

حجت الاسلام جمالی زاده با تأکید بر این که آگاهی بخشی، امید بخشی و ایجاد فضای شاد در جامعه نیز باید از سیاست های اصلی برنامه های دهه فجر باشد، تصریح کرد: یکی از توطئه‌های بیگانگان این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند که با تدوین برکات و بیان خدمات می‌توانیم این توطئه را خنثی کنیم و  این ایام فرصتی است که با برگزاری مراسم و تشکیل جلسات بصیریت افزایی در راستای دشمن ‌شناسی گام‌های مؤثری برداریم./9457/203/ب1

ارسال نظرات