۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۱۲۵۱۷

کتاب پرسمان محرم در یک نگاه

خبرگزاری رسا ـ کتاب پرسمان محرم از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شده است.
پرسمان محرم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب پرسمان محرم از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نوشته سید محمد اکبریان و محمدرضا بهروز در سال 1394 منتشر شده است.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: بی‌تردید، قیام امام حسین علیه‌السلام در کربلای سال 61 هجری قمری، از جهت ابعاد و گستره تاریخی، یکی از تأثیرگذارترین حوادث تاریخی بشر بوده است و به همین نسبت، محرم، عاشورا و امام حسین علیه‌السلام موضوع تحقیق برای آثار بسیاری قرار گرفته که به صورت‌های مختلف و با عناوین متنوع به نگارش درآمده‌اند.

 

اثر حاضر، اگر چه در نوع خود بی‌سابقه نیست و آثار متعددی به صورت پرسش و پاسخ در حوزه محرم و عاشورا به نگارش درآمده، اما همان‌گونه که حادثه عاشورا یک جریان زنده در حال شکوفایی و تأثیرگذاری مستمر در جامعه اسلامی و جهانی است، مسائل و موضوعات مرتبط با آن نیز در حال افزایش و گسترش است؛ از این رو، هر روز بر حجم و تنوع سؤال‌های مربوط به‌ آن افزوده شده، با تحقیقات جدید در این باره مواجه هستیم و باید نسبت به پاسخ‌گویی به این سؤالات به‌روز بود.

 

در بخش سخن نخست این کتاب می‌خوانیم: شناخت پرسش‌ها و شبهات دینی و پاسخگویی به آن، از بایسته‌های عرصه علم و اندیشه است و زمینه تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی را فراهم می‌نماید. بدیهی است که بی‌توجهی به این حوزه و ارائه پاسخ‌های ناکافی یا بدون استناددهی معتبر، به گسترش خرافه‌ها و سطحی‌نگری در عرصه دین و فرهنگ می‌انجامد.

 

یکی از حوزه‌هایی که درخور توجه و اهتمام است، آگاهی از شبهات و سؤالات مطرح‌ درباره محرم و عزاداری امام حسین علیه‌السلام و ارائه پاسخ‌هایی مناسب برای آن است؛ بدان امید که ساحت دین را به نیکویی پاس داریم و در عمل، به بازشناسی فرهنگ حسینی در جامعه کمک کنیم تا مراسم عزاداری حسینی به خوبی هدایت و سازمان‌دهی شده، از آسیب‌ها و توطئه‌های دشمنان فرهنگ و اندیشه اسلامی، حفظ و صیانت گردند.

 

این کتاب در پنج بخش تنظیم شده که شامل عناوینی همچون «عقاید»، «تاریخ و سیره»، «قرآن و حدیث»، «اخلاق و تربیت» و «فقه و فلسفه احکام» می‌شود و با بیانی منطقی و روان به پرسش‌های مهم درباره امام حسین علیه‌السلام و نهضت عاشورا پاسخ گفته است.

 

کتاب پرسمان محرم نوشته سید محمد اکبریان و محمدرضا بهروز در سال 1394از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با شمارگان 4500 نسخه به قیمت 10000 تومان در 276 صفحه منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات