۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۲۶۲۵

روحانی تهران را به مقصد رم ترک کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی روسای جمهوری ایتالیا وفرانسه لحظاتی پیش در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، تهران را به مقصد رم ترک کرد.
رييس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی صبح دوشنبه به منظور دیدار با روسای جمهوری ایتالیا و فرانسه و دیگر مقامات عالی رتبه این دو کشور با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهوری و دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، تهران را به مقصد رم ترک کرد.

.

دیدار با نخست وزیر و تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی ایتالیا نیز در برنامه سفر رییس جمهوری به رم پیش بینی شده است.

 

حضور در واتیکان و ملاقات و گفت و گو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان از دیگر برنامه های رییس جمهوری در مرحله اول سفر به اروپا است.

 

همچنین رییس جمهوری در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهوری فرانسه، با وی دیدار و گفت و گو خواهد کرد و هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز مذاکرات مشترک خواهند داشت.

 

ملاقات و گفت و گو با مدیرکل یونسکو ؛ بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد، از دیگر برنامه های دکتر روحانی در پاریس است.

 

همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران از سایر برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه است.

 

همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست های تخصصی و ملاقات هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد./1323/د102/ج1

ارسال نظرات