۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۱۲۷۴۶
از سوی بنیاد پ‍ژوهش های رضوی؛

کتاب «گنج جزیره» روانه بازار کتب شد

خبرگزاری رسا ـ «گنج جزیره» عنوان کتابی است که به همت گروه ادبیات کودک و نوجوان بنیاد پ‍‍ژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی روانه بازار نشر شد.
کتاب گروه کودک و نوجوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  کتاب گنج جزیره داستانی تخیلی است که در  مورد آلودگی هوا نوشته شده است که سه نفر به نام های نرو، نیتریک و دودی که شخصیت های تخیلی هستند که برای کارورزی آلایندگی به جزیره ای پاک و تمیز سفر می کنند.

ماموریت این سه نفر این است که هوای پاک این جزیره را آلوده کنند و به محض رسیدن  ماموریت خود را با دقت آغاز می کنند.

این گروه در مدت زمان کوتاهی موفق می شوند که این شهر را آلوده کنند، به طوری که در آن دیگر خبری از آسمان آبی، پرنده های زیبا، گل و پروانه نبود.

در این کتاب همچنین به مبارزه مردم شهر با این سه موجود اشاره شده است که به سرعت این افراد را از شهر بیرون می کنند تا شهری پاک و به دور از آلودگی داشته باشند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «قرار شد یک گروه کارآموز در آلوده کردن هوا برای کارورزی به یک ماموریت ویژه بروند. رئیس آلاینده ها روی نقشه نگاه کرد، دیگر تقریبا جایی برای آلوده کردن باقی نمانده بود به جز یک جزیره قشنگ در دل دریا. پس به گروه تازه کار ماموریت داد تا به آنجا بروند و به صورت ویژه آنجا را آلوده کنند.»

این کتاب به نویسندگی ژیلا پورکیانی و تصویرگری شیما دادخواه فرد، در شمارگان 2 هزار نسخه در قطع خشتی تهیه و تنظیم شده و در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه مند به دنیای کتاب و کتاب خوانی قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است؛ گروه ادبیات کودک و نوجوان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  در سال 1363  با هدف پاسخ گویی به نیازهای فکری و فرهنگی گروه‌های مختلف سنی کودک و نوجوان به ویژه نیاز آنان در چارچوب معارف رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تشکیل شد. این گروه در دو قالب داستان و شعر سعی می‌کند به طور غیرمستقیم مفاهیم اخلاقی را با بیانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان بیان کند و تا کنون توانسته است آثار زیادی را در سنین سال‌های پیش دبستانی، نخست و دوم دبستان و دوره نخست و دوم دبیرستان منتشر کند./1308/د102/ق

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات