۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۸۰۷
عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا:

هدف از برقراری تماس با کری عادی سازی رابطه با آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: متأسفانه امروز خط تلفن ظریف ـ کری که برای موضوعات مختلف توسط آن تماس برقرار می شود و نقض صریح فرمایش رهبری است، در حال عادی سازی مذاکره با آمریکا است.
سعيد شعرباف، عضو هيئت علمي دانشگاه بين المللي امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید شعرباف عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) شامگاه دوشنبه در نخستین جلسه از سلسله نشست های روشنگری سیاسی که در آستانه انتخابات هفتم اسفند، در پایگاه بسیج شهید ساجدی برگزار می شود، به تبیین ابعاد نفوذ دشمن در جایگاه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام، از جمله مجلس شورای اسلامی پرداخت.

 

وی با اشاره به این که عده ای در حال بیهوده جلوه دادن مسأله مهم «استقلال کشور» هستند، گفت: این که دولتمردان تأکید دارند که «کلید حل مشکلات کشور در سیاست خارجی است»، به این معنا است که رکود اقتصادیِ تشدید شده و بیکاری جوانان می طلبد با قدرت های بین المللی ارتباط گیری کنیم.

 

این روزنامه نگار برجسته مشهد، خاطرنشان کرد: تعبیر رییس جمهور این بود که تحریم ها مانند حصر خرمشهر هستند و این یعنی تا وقتی تحریم ها وجود داشته باشد، فشار مانع از پیشرفت است. این زاویه دید، مشکل دارد.

 

شعرباف در پاسخ به این سؤال که «آیا می توان نتیجه گرفت ورورد هرگونه شرکت بین المللی به کشور ممنوع است؟» اظهار کرد: نمی توان چنین نتیجه ای گرفت و اتفاقا دامن زدن به این گونه نتیجه گیری ها همان جنگ زرگری ای است که علاقمندان به ارتباط بی حد و مرز بات غرب راه انداخته اند. چه کسی گفته ما بین «ارتباط با دنیا» و «عدم ارتباط با دنیا» مخیر هستیم؟

 

وی تصریح کرد: اصول اقتصاد مقاومتی به این سؤال که «چگونه هم از درون بجوشیم و هم از ظرفیت های بین المللی استفاده کنیم؟» پاسخ داده است؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گرا است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام رضا(ع) در بخش اصلی سخنان خود، «دقت به معیارهای رفتاری نامزدهای انتخابات» را مانعی برای نفوذ افراد غیر صالح به مجلس دانست و تصریح کرد: در همه مجالس به معنایی نفوذی داشته ایم و نباید فریب اسامی اشخاص و یا جریان ها را خورد؛ نمی توان گفت نامزدهای اصولگرا مبری از نفوذی بودن هستند؛ اصلا دو قطبی اصولگرا و غیر اصولگرا برقرار نیست چرا که در نهایت امر دیده می شود دو فرد ظاهرا رقیب، در مسأله ای مانند برجام، به گونه یکسانی رأی می دهند.

 

شعرباف ادامه داد: رهبر انقلاب در حوزه های مختلفی که امکان نفوذ وجود دارد، نکات مهمی را بیان فرموده و گفته اند «اگر بدانید چه هجمه عظیمی در حال رخ دادن است، مفهوم نفوذ را متوجه می شوید»؛ از همین رو تأکید دارند پیرامون مسأله نفوذ روشنگری لازم صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حتی آمریکایی ها هم به این مسأله اشاره کرده اند که جریان دولت نیازمند پیروزی در انتخابات مجلس است چون به مجلسی نیاز دارد که خیلی در برابرش ممانعت ایجاد نکند.

 

این فعال سیاسی با بیان این که «همدلی و همزبانی دولت و مجلس» با «وکیل الدوله بودن مجلس» متفاوت است، تأکید کرد: اگر دولت علاقمند به نقد است، باید از روی کار آمدن مجلسی استقبال کند که اشکالات دولت را به او متذکر شود اما متأسفانه در برخی نشست های انتخاباتی این طور گفته می شود که مجلسی بهتر است که کمتر استیضاح کند.

 

شعرباف در پایان با اشاره به این که عمده خطر نفوذ متوجه تغییر باورهای مردم است، تصریح کرد: باید عبرت هایی که از دشمنی آمریکا داریم برای مردم بازگو شود تا این تلقی به وجود نیاید که استکبارستیزی صرفا یک آرمان خواهی است؛ متأسفانه امروز خط تلفن ظریف ـ کری که برای موضوعات مختلف توسط آن تماس برقرار می شود و نقض صریح فرمایش رهبری است، در حال عادی سازی مذاکره با آمریکا است./820/202/ب3

ارسال نظرات