۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۱۲۹۰۲

انصراف 5 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از انصراف پنج داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.
سعيد شبستري، رييس ستاد انتخابات استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع خبرنگاران از انصراف پنج داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد و اظهار داشت: در مجموع 46 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان داوطلب شده بودند که با انصراف این 5 نفر تعداد داوطلبان به 41 نفر رسیده است.


وی خاطرنشان کرد کرد: داوطلبانی که به هر دلیل صلاحیت‌شان برای نمایندگی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری احراز نشده، طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (هشتم، نهم و دهم بهمن ‌ماه) فرصت دارند تا مراتب شکایت خود را به شورای نگهبان ارسال کنند.


رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: فقهای شورای نگهبان نیز طبق آیین‌نامه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز یکشنبه؛ یازدهم بهمن به ‌مدت 10 روز کاری فرصت دارند تا به شکایات داوطلبان رد و یا عدم‌احراز صلاحیت‌ شده رسیدگی و نتایج را به وزارت کشور اعلام کنند.


به گقته شبستری کار بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 20 بهمن‌ماه به پایان رسیده و نتایج آن نهایی می‌شود و پس از آن به خود نامزدهای انتخاباتی ابلاغ و در نهایت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.


رییس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که صلاحیت 358 نفر از 623 ثبت نام کننده برای دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان توسط هیات نظارت تایید شده است، اظهار داشت: تایید صلاحیت 60 درصدی ثبت نام کننده ها از این استان بیشتر از میانگین کشوری است.


وی با بیان این که انتخابات نماد مشارکت آحاد ملت در سرنوشت کشور است، بر تبعیت از رهبری، بهره مندی از اندیشه های امام راحل(ره)، پای‌بندی به قانون اساسی، احترام به ارزش های انقلاب و حفظ وحدت ملی در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات باید منشا وفاق در کشور باشد نه اینکه موجب اختلاف در جامعه شود.


شبستری با اشاره به تاکید رهبری بر حضور همه افراد در پای صندوق های رای حتی کسانی که به نظام اعتقاد ندارند، گفت: این موضوع نشانگر این است که همه در آبادانی و اقتدار نظام سهیم هستند، قرار نیست همه مانند هم فکر کنند و تا زمانی که فعالیت ها در حیطه قانون است، همه افراد مجازند در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.


رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که انتخابات مسابقه ای برای خدمت است نه قدرت، بر ایجاد نشاط سیاسی و پرهیز از بداخلاقی های تبلیغاتی و دو قطبی کردن فضا تاکید کرد و گفت: حضور آگاهانه و پرشور مردم هدف اصلی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است./935/202/ب3

ارسال نظرات