۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۱۲۹۲۲
نایب رییس کمیسیون بهداشت مطرح کرد؛

تلاش مجلس برای افزایش سهم اوقاف در حوزه سلامت

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمک مجلس به تدوین یا بازنگری قوانین وقف برای ورود به حوزه سلامت خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی‌ها اعلام شده که اوقاف باید ۱۰ درصد به حوزه بهداشت و درمان ورود پیدا کند اما به نظر می رسد که این سهم نیز باید افزایش یابد.
عبدالرحمان رستميان، نايب رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرحمان رستمیان، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت ورود خیرین به حوزه سلامت، افزود: به نظر می رسد استفاده از ظرفیت وقف در حوزه سلامت موضوعی است که مغفول مانده این درحالی است که وقف یکی از راهکارها در کشورهای اسلامی به ویژه ایران به شمار می‌رود.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ارتباط بین بخشی در وزارت بهداشت و سازمان اوقاف شکل گیرد، ادامه داد: بیمارستان‌ها مسؤول سلامت بخشی به مردم هستند و بدون شک نیاز به افزایش ساخت این مراکز درمانی در سایر استان‌ها امری ضروری است که به نظر می رسد در ابن زمینه می توان از ظرفیت اوقاف استفاده کرد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت پروژه های نیمه تمام بیمارستانی نیز می تواند حمایت خوبی در حوزه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

 

وی با یادآوری اینکه در کشور به ازای هر هزار نفر، یک و نیم تخت بیمارستانی وجود دارد، افزود: اگر چه در حوزه سلامت باید اولویت‌ها به ترتیب بهداشت و پیشگیری، درمان سرپایی و درمان بیمارستانی باشد اما به هرحال هرسه دارای اهمیت است و باید مورد توجه واقع شود چراکه تخت بیمارستانی بسیار ضروری است.

 

رستمیان با تاکید بر ضرورت ورود مشارکت‌های غیردولتی در حوزه سلامت، یادآور شد: بیمارستان‌ها دارای هزینه های بالایی هستند به گونه‌ای که برای هر تخت بیمارستانی حدود 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است و لذا تعداد تختی که در بیمارستان ها مورد نیاز است بودجه زیادی را می طلبد.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، درباره کمک مجلس در این حوزه، تصریح کرد: مجلس می تواند قوانین مربوط به حوزه وقف و تشویق خیرین برای ورود به حوزه سلامت را تدوین و یا بازنگری کند تا زمینه برای ورود اوقاف به این عرصه بیشتر فراهم شود.

 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در برنامه ریزی ها اعلام شده که اوقاف باید 10 درصد به حوزه بهداشت و درمان ورود پیدا کند اما به نظر می رسد که این سهم نیز باید افزایش یابد چراکه بهداشت و درمان دارای هزینه زیادی بود که دولت نمی تواند با اعتبارات عمومی همه نیازهای این حوزه را برطرف سازد./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات