۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۰۵۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

اعمال صالح در نتیجه خداشناسی قلبی شکل می گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با انتقاد از وضعیت پوشش و حجاب در جامعه، گفت: برخی عالم را محضر خدا نمی بینند که اگر می دیدند وضعیت پوشش و حجاب در جامعه به شکل امروزی نبود.
مدير کل اوقاف کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: باید در میان طلاب توجه به عمق معانی پربار صحیفه سجادیه و نهج البلاغه افزایش یابد.


حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: صحیفه سجادیه در جامعه مورد کم توجهی قرار گرفته است از این رو طلاب باید در مراسمات مختلف صحیفه سجادیه را برای مردم تفسیر کنند زیرا توجه به این امور خانواده ها را متحول کرده و جامعه را تغییر می دهد.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ادامه داد: ادعیه صحیفه سجادیه با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز شده و با صلوات پایان می پذیرد، زیرا صلوات دعای مستجابی است که اگر اول و آخر خواسته مشروع ما تلاوت شود خداوند متعال با کرامت خود آن دعا را مستجاب می کند.


وی با اشاره به سخنی از امام موسی بن جعفر (ع) یادآور شد: سعادت بشر در انجام اعمالی است که منافع مردم را تأمین کند و سعادت آن ها را در پی داشته باشد.


حجت الاسلام حسینی اراکی خداشناسی را یکی از مهم ترین امور دانست و گفت: خداشناسی باید قلبا باشد، اعمال صالح در نتیجه خداشناسی به وجود می آید و نجات دهنده انسان است.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه بیان داشت: خداشناسی حقیقی انسان را نسبت به سنجش حلال و حرام در زندگی حساس می کند و تمام امور خود را بر مبنای رضایت و دستورات الهی قرار می دهد.


وی با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) عنوان داشت: عده ای عالم را محضر خدا نمی بینند که اگر می دیدند وضعیت پوشش و حجاب در جامعه به شکل امروزی نبود.


حجت الاسلام حسینی اراکی دین شهدا بر گردن مردم را سنگین دانست و ابراز داشت: شهدای بسیاری تقدیم کشور شد تا ارزش های اسلامی استوار باقی بمانند، قطعا پدران و مادران شهدا از وضعیت کنونی جامعه ناراضی هستند و طلاب و روحانیان باید با تبلیغ صحیح گامی در جهت بهبود اوضاع جامعه بردارند.


وی در پایان ذکر کرد: طلاب نسبت به دریافت هزینه برای حضور در مجالس سخت گیری نکنند زیرا روزی رسان همه انسان ها فقط خداست و عزت و خفت ما نیز در دستان خداوند متعال قرار دارد، باید ملاک کار طلاب فقط بر جلب رضایت خدا قرار گیرد، قطعا در این صورت خدا نظر لطف خود را به آن ها معطوف می دارد./857/202/ب1

ارسال نظرات