۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۳۲۲۴
امام جمعه جیرفت:

شورای نگهبان با کسانی که برای نظام دردسر ایجاد می‌کنند با اقتدار برخورد کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت با بیان این که شورای نگهبان با نامزدهایی که برای نظام دردسر ایجاد کردند با اقتدار برخورد کند، گفت: مردم نیز پشت سر آنان خواهند بود و امروز وظیفه مهم شورای نگهبان است که داوطلبان را تأیید یا رد صلاحیت کند.
امام جمعه جيرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: به کسی رأی دهیم که به خدا نزدیک باشد و کمتر گناه کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند «بصریت خود را در انتخابات بالا ببرید به معنای آن است که بدانیم به چه کسی رای می دهیم».


وی بیان کرد: در زمان امام حسین علیه السلام اگر مردم به فضیلت این امام توجه می کردند دچار مشکل نمی شدند بنابراین شخص باید صالح را انتخاب کنیم.


امام جمعه جیرفت تصریح کرد: آیا نامزدی که در فتنه حضور داشته، در محاکم قضایی پرونده دارد و احکام شرعی ما را زیر سوال می برد حقش هست تایید شود؟


حجت الاسلام کرمی پور ابراز کرد: تاریخ ایران اسلامی نشان داده که هیچگاه بیگانه هیچ کمکی نکرده و دنبال منفعت خود بوده است، بنابراین نامزدهایی که به دنبال بیگانگان هستند هیچ ارزشی ندارند.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که می فرمایند «همه در انتخبات شرکت کنند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند»، افزود: ایشان فرمودند «بعضی ها از این سخن سوء استفاده کرده و برای تایید صلاحیت خود تعبیر وارونه، تایید کسانی که نظام را قبول ندارند استفاده کردند که کاملا ناصحیح است».

 

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی دیگری از سخنان خود می فرمایند «در انتخاب خود به دنبال افراد صالحی باشیم که خودشان را وقف مردم می کنند و کشورشان را به بیگانه نمی فروشند».

 

حجت الاسلام کرمی پور با بیان این که عده ای می گویند 60 درصد نامزدها ردصلاحیت شده اند، افزود: اگر نامزدها صلاحیت نداشته باشند فرقی نمی کند 60 یا 90 درصد باشد ملاک التزام به قانون است.

 

وی یادآور شد: شورای نگهبان با نامزدهایی که برای نظام دردسر ایجاد کردند با اقتدار برخورد کند و مردم هم پشت سر آنها هستند و امروز وظیفه مهم شورای نگهبان است که داوطلبان را تایید یا رد صلاحیت کند.

 

امام جمعه جیرفت تأکید کرد: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ دشمن است و به وظیفه قانونی خود عمل می کند، ملاک و معیار در نظارت قانون است نه سلایق شخصی و همه بر اساس قانون سنجیده می شوند./9709/302/ب1

ارسال نظرات