۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۲۸۰
ماموستا راستی:

اتحاد امت اسلام جریان های تکفیری را منزوی می سازد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل‌سنت سنندج گفت: اگر مسلمانان از این موهبت بهره برداری کنند و در راستای انسجام از آن بهره بجویند و از سوی دیگر اسناد پدید آورده جریان‌های تکفیری را محو کرد، زمینه تکفیر را پایان خواهیم داد.
کنگره خطر جريان‌هاي تکفيري در دنياي امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا حمید راستی در نشستی علمی در کنگره مقابله با تکفیری‌ها، به بررسی علل گسترش تکفیری‌ها در جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: با دقت به نصوص اسلامی در می‌یابیم که مسلمانان در مسائل ضروری با یکدیگر اختلاف دارند و این اختلافات خود عامل ترقی و پویایی فقه اسلامی است که کانون مسلمانان از آن اتخاذ شده است.

 

وی گفت: فقه اسلامی و قرآن کریم پاسخ گوی تمام نیازهای بشریت است و  دشمن آگاه است که قرآن و دین اسلام به حکومت جهانی می‌رسد؛ از این رو به دنبال تفرقه میان مسلمانان رفت تا اسلام خشنی را به جهانیان بشناساند.

 

امام جمعه اهل‌سنت سنندج تصریح کرد:‌ علمای اسلام باید رسالتی که بر عهده دارند را انجام دهند؛ دین و اسلام واقعی را به مردم نشان دهند تا جوانان مسلمان خام تکفیری‌ها نشوند.

 

وی تأکید کرد:‌ هرچند که ایجاد تفرقه میان مسلمانان به زمان پدید آمدن عبدالوهاب برمی‌گردد اما پس از انقلاب اسلامی و با وجود آمدن بیداری اسلامی، تنور ‌این اختلاف افکنی داغ شد.

 

ماموستا راستی در ادامه نشست در پاسخ به سؤالی درباره آینده تکفیری‌ها یادآور شد: تحلیل گران غربی دو تحلیل دارند؛ راجع به نگرانی آنان است؛ می‌گویند که مسلمانان به دو نعمتی که خداوند عطا کرده است، درست عمل کنند، دشمنان به این نتیجه می‌رسند که ما نمی‌توانیم کوجک‌ترین آسیبی به آنان برسانیم.

 

وی تأکید کرد: بر اساس نظریه تحلیل‌گران غربی، یکی از نعمت‌های عظیمی که به مسلمانان عطا شده، نفتی است که در کشورهای اسلامی وجود دارد.

 

امام جمعه اهل‌سنت سنندج گفت: اگر مسلمانان از این موهبت بهره برداری کنند و در راستای انسجام از آن بهره بجویند و از سوی دیگر اسناد پدید آورده جریان‌های تکفیری را محو کرد، زمینه تکفیر را پایان خواهیم داد./997/پ202/ج

ارسال نظرات