۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۳۱۳۵۲۷
امام جمعه پردیسان قم:

ملت از ایستادگی شورای نگهبان در برابر نفوذ خرسند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی با ابراز خرسندی از این که شورای نگهبان راه نفوذ دشمن به دو مجلس را بست راه و اندیشه امام خمینی(ره) را غنی کننده انقلاب دانست و بر قانون مداری شورای نگهبان تأکید کرد.
سيدصمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان قم، با اشاره به دوازده بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران، اظهار داشت: شاه یک پیوست فرهنگی داشت که کلید واژه آن فساد بود و امام هم یک پیوست فرهنگی دارد که کلید واژه آن اسلام است، انقلاب اسلامی ایران تنها یک جابجایی سیاسی نبود بلکه تغییر دو فرهنگ و دو پشتوانه عمیق فرهنگی بود.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که امام قابل انتخاب شدن به وسیله مردم نیست و تشخیص آن با خبرگان است، خاطرنشان کرد: امام مانند خورشید طلوع کننده است که نورش عالم را فرا می‌گیرد و خودش در افق است؛ امام مانند ماه تابان، نور فروزان و ستاره ای راهنما در تاریکی‌ها و گرداب دریاها است؛ دوازده بهمن امامی آمد که نجات بخش از جهل و فتنه و سرگردانی بود.


ولایت فقیه موجب عزت مؤمنان، خشم منافقان و هلاکت کافران است
امام جمعه پردیسان با بیان این که امام فقط به معنای یک روحانی معمم نیست، تصریح کرد: امام همدم، برادر و پناه بندگان خدا در گرفتاری‌ها است؛ امام از عیب‌ها برکنار، به دانش مخصوص و به خویشتن‌داری نشانه دار است و موجب عزت مؤمنین، خشم منافقین و هلاک کافرین است؛ امام امین خدا در میان خلق، حجت خدا در بندگان و دعوت کننده به سوی خدا و دفاع کننده از حق خدا است.


وی با اشاره به این که امام یگانه زمان خود است که کسی مانند او نیست و تمام فضیلت مخصوص او است ابراز داشت: این امتیازی است که خدا به فضل و بخشش به او عنایت فرمود و کسی نمی‌تواند آن را کسب کند و در دوازده بهمن این شخصیت آمد و به همبن خاطر همه چیز عوض شد؛ رمز ماندگاری این نظام این است که امام آمد و امت به او وفادار بود و او را شناخت زیرا انسان وقتی حق را بشناسد عاشقش می‌شود.

 

امام خمینی در دوازده بهمن مانند بهمن بر سر دشمنان فرود آمد
عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با اشاره به این که کسی در دوازده بهمن آمد که مانند بهمن بر سر دشمن خراب شد، گفت: توطئه‌های برجام، نفوذ، تسخیر دو مجلس، نفوذ به آبهای سرزمینی ایران، براندازی، تجزیه عراق و سوریه و اشغال یمن و فروش انقلاب در مقابل چند اسباب بازی مانند ایرباس و موارد دیگر توسط هوشمندی و درایت امام امت دفع شد و شورای نگهبان با قدرت راه نفوذ در دو مجلس را بست.


وی با اشاره به فتوای مراجع، مبنی بر حرمت هر عملی که منافی وحدت میان مسلمانان باشد، افزود: رهبر و مراجع شیعه همگی بر وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن واحد مسلمانان که استکبار جهانی است تأکید دارند ولی حکومت‌های مرتجعی مانند آل سعود و دیگر هم پیمانان او در منطقه داعش را پرورش می‌دهند و در جهت اهداف استکبار به دنبال ایجاد اختلاف در منطقه هستند.

 

ما به شورای نگهبان که با اقتدار و اتکا به قانون مانع نفوذ شد افتخار می‌کنیم
حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که امروز در داخل هم بعد از سونامی ثبت نام سونامی اعتراض شروع شده است، خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان جلوی نفوذ منافقین و سلطنت طلب‌ها و فتنه گره را نمی‌گرفت مردم او را نمی‌بخشیدند ولی الان از این که ب اتکا به قانون در مقابل نفوذ ایستاده است خرسندیم؛ راه و اندیشه امام خمینی(ره) هر لحظه جوشان است و مانند سانتریفیوژ این انقلاب را غنی می‌کند؛ همه دنیا باید بداند که این سرزمین با این امام هرگز رنگ ذلت را نخواهد دید و سر فرود نخواهد آورد.


وی با بیان این که امروز تمام دنیا اسیر آمریکا و آمریکا اسیر ایران است، ابراز داشت: این را در صحنه عمل هم  دیدیم که چند تا بچه پاسدار بسیجی در بحبوحه برجام جوجه دایناسورهای آمریکایی را اسیر کردند و آنها ذلیل شدند و در یمن و سوریه و عراق هم در باتلاق گیر کرده‌اند و راهی به جز کمک خواستن از ایران ندارند.

 

جشن‌های دهه فجر باید مردمی برگزار شود
امام جمعه پردیسان به بزرگداشت دهه فجر تأکید و خاطرنشان کرد: نباید این جشن‌های دهه فجر دولتی بشود بلکه باید این جشن‌ها را مردمی برگذار کنیم زیرا در آستانه انتخابات این دهه می تواند انتخابات را رونق دهد و حضور حد اکثری و حماسه جدید به وجود آید.


وی برگذاری انتخابات های بالای 80 درصد شرکت کننده را سبب غبطه مدعیان دموکراسی دانست و اظهار داشت: ما اکنون در مسیر بین فجر و صبح در حرکتیم و باید فجر را گرامی بداریم و بیدار باشیم تا بتوانیم صبح ظهور مهدی(عج) را درک کنیم.


آسیه بهترین الگو برای ولایت‌مداری و دوری از اشرافیت است
امام جمعه پردیسان در خطبه اول با اشا ره به آیه 11 سوره تحریم اظهار داشت: خداوند برای کسانی که ایمان آورده‌اند به همسر فرعون مثال زده است که گفت خداوندا برای من در بهشت خانه‌ای بنا کن و مرا از فرعون و گروه ستمگر رهایی بخش.


وی با بیان این که مثال‌های قرآن باید در سبک زندگی ما تأثیر بگذارد، گفت: مثال یعنی الگو و این مثال قرآن که ذکر شد برای زنان و جامعه الگو باید باشد که زنی که در کاخ فرعون همه چیز برای او فراهم است ولی آن خانه را فانی دانست و از خدا خواست که در بهش برایش خانه‌ای بنا کند.

 
حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که امام خمینی(ره) در سال 62 فرمود کاخ نشینی خودش مضر نیست بلکه خوی کاخ نشینی مضر است، خاطرنشان کرد: آسیه این گونه بود که با این که در کاخ زندگی می‌کرد ولی خوی کاخ نشینی نداشت و امام زمان خود را شناخت و او را حمایت کرد و در آخر عمر هم به شهادت رسید ولی از ولایت و خدا پرستی کوتاه نیامد.


وی با بیان این که در تاریخ اسلام پر است از زنانی که در راه ولایت خود را فدا کرده اند، ابراز داشت: آسیه در دعای خود از خداوند مقام عندیت و در نزد خدا بودن را طلب کرد که علامه حسن زاده آنر ا بالاترین مقام برای یک انسان می‌دانست که شهدا و اولیای خدا به آن مقام می‌رسند.


امام جمعه پردیسان با اشاره به این که برخی از افراد جوّ زده می‌شوند و تحت تأثیر محیط قرار می‌گیرند، اظهار داشت: آسیه زنی بود که محیط و جوّی که در آن زندگی می‌کرد در او تأثیر نگذاشت و صبور بود و زیر شکنجه استقامت کرد؛ این درس است که وقتی از کنار زرق و برق دنیا و ماشین‌ها و خانه‌های آنچنانی می‌گذریم در ما تأثیر نگذارد و حسرت آنها را نخوریم./843/پ201/ج1

ارسال نظرات