۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۱۳۶۹۰
با عنوان انقلاب اسلامی، وظایف و مسؤولیت ها؛

همایش علما و روحانیان در بندرعباس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش علما و روحانیان با عنوان انقلاب اسلامی، وظایف و مسؤولیت ها با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در بندرعباس برگزار شد.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، همایش علما و روحانیان با عنوان انقلاب اسلامی، وظایف و مسؤولیت ها با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در بندرعباس برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در این مراسم، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در سخنانی، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات از مشکلات اقتصادی جامعه است.

 

وی در ادامه افزود: شرایط کنونی جامعه از هر لحاظ نسبت به قبل از انقلاب خیلی بهتر شده، اما اگر دست ها به کار نیفتند باید کالاهای اساسی و مورد نیاز را از کشورهای دیگر وارد کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر برجام سبب شود که اراده ما در حرکت به سوی خود کفایی تضعیف شود و فقط به فروش نفت و گاز و متکی شویم نقش منفی دارد.

 

در ادامه، حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تحقق نظام سیاسی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: این حکومت اسلامی، منعکس کننده آمال و آرزوها و اهدافی است که دین مقدس اسلام و مکتب اهل بیت نسبت به یک جامعه دینی داشت.

 

وی گفت: پیوند اسلام و سیاست، یک پیوند ذاتی و درونی است که در برخی از روشنفکران اسلامی در جهان عرب، آن را پیوند تاریخی می پندارند.

 

سپس حجت الاسلام زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز، دهه فجر را یادآور اتفاقات ارزشمند و یادگاری است که در پرتو رهبری امام راحل و مقاومت مردم در زمان طاغوت به وقوع پیوست.

 

وی از دین و باورهای دینی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی یاد و تصریح کرد: آنچه مردم را در برابر توطئه های استکبار بیمه کرده، همین اعتقادات و باورهای دینی آنان است.

 

در ادامه، جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز روحانیت را زبان گویای اسلام در نظام مقدس دانست و گفت: روحانیون به عنوان پرچمداران نظام مقدس باید تمام تلاش خود را در راستای حفظ ارزش‌های دین و نظام جمهوری اسلامی به کار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر روحانیت آسیب ببیند نظام نیز دچار آسیب می شود ابراز داشت: روحانیت برای همگان الگو هستند و باید پشتیبان هم باشند و در جریان انتخابات، یکدیگر را تخریب نکنند.

 

نماینده عالی دولت در هرمزگان در پایان افزود: خدشه به دولت، نظام و کشور از آسیب‌های جبران ناپذیر است، روحانیون به عنوان پرچمداران این نظام باید تمام تلاش خود را در راستای حفظ ارزش‌های دین و نظام جمهوری اسلامی بکار گیرند./851/202/ب1

ارسال نظرات