۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۸۰۰
امام جمعه سنقر:

حوزه های علمیه، بهشت دنیوی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر حوزه های علمیه را بهشت دنیوی خواند و گفت: هر اندازه که ایمان قوی تر باشد قطعا عمل نیز کامل تر خواهد بود.
حجت الاسلام برقراري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه شهرستان سنقر پیش از ظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه در جمع طلاب و روحانیان اظهار داشت: حوزه های علمیه از پتانسیل پرورش علمای بزرگی همچون امام خمینی (ره) برخوردارند که یک جامعه از وجود ایشان بهره مند شد.


حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: حوزه علمیه بیانگر عظمت و جایگاه علم بوده و طلاب از جایگاهی والا برخوردارند، به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، هر انسان در طول عمر خود یک بار در معرض هدایت خاص خدا قرار می گیرد که اگر این هدایت را پذیرفت قطعا به کمالات دست یافته و رشد می کند.


امام جمعه سنقر ادامه داد: خداوند متعال نخست هر چیزی را آفرید و سپس هدایتش کرد، قطعا هاتف و هادی خاص خداوند متعال نصیب همه خواهد شد و پذیرش این عنایت الهی بستگی به لبیک مخلوق دارد تا در مسیر الهی قرار گرفته و هدایت شوند.


استاد حوزه علمیه بیان داشت: باید قدر فرصت های طلایی در زندگی را دانست، اکنون بر سر سفره ای هستیم که به سرچشمه علم الهی متصل است، این همان هدایت خاصی است که انسان را برای همیشه بیمه خواهد کرد، اگر مردم از سخنان ائمه اطهار علیهم السلام که خود معدن علم هستند تبعیت کنند، باید فرمایشات ایشان را درک کرده و از آن لذت ببرند.


وی علم را نور خواند و گفت: سهم هدایت خاص خداوند به حوزه های علمیه است، خدا به کسانی که اهل علم و ایمان هستند رفعت درجات عطا می کند از این رو طلاب باید از این نعت و منت الهی شاکر باشند و مفتخر باشند که شاگرد مکتب امام صادق (ع) و امام باقر (ع) و سرباز حضرت ولی عصر (عج) هستند.


حجت الاسلام برقراری ابراز داشت: انتظارات مردم از حوزه علمیه برای طلاب سازنده است، قدر و منزلت انسان و به خصوص طلاب والا و به اندازه بهشت است پس نباید خود را به کمتر از بهشت فروخت.


امام جمعه سنقر حوزه های علمیه را بهشت دنیا دانست و متذکر شد: باید اهل بهشت بود و با تمام وجود آن را لمس و درک کرد، فهم دقیق، ملزوماتی دارد.


استاد حوزه علمیه سکوت را نخستین قدم در راه فهم و درک عمیق دانست و ابراز داشت: لازمه فهم مهم بودن علم، سکوت محض است و پس از آن گوش دادن و استماع را باید مورد تأکید قرار داد، اگر کسی اهمیت علم را بفهمد و قصد استماع داشته باشد باید تمام وجود خود را محو در علم کند.


وی افزود: در عبادت انسان از مخلوق به خالق وصل می شود و از خلق خدا جدا می گردد، عبادت نیز نور است، پس از گذراندن مرحله استماع، نوبت به حفظ کردن می رسد که علاوه بر مباحثه، شامل پیاده کردن مطالبی است که فرا گرفته است و باید کتابت را مدنظر قرار داد.


حجت الاسلام برقرای یادآور شد: پس از اینکه طلاب این مراحل را پشت سر قرار دادند باید عامل به مطالبی باشند که فرا گرفته اند، پس از فرا گرفتن حلال و حرام باید پایبند به احکام دینی باشیم چون به عواقب اعمال خود کاملا آگاه هستیم.


امام جمعه سنقر عنوان داشت: نجات انسان ها در حفظ صداقت است، علم حقیقی به معنای عمل است از این رو هر اندازه که ایمان قوی تر بود، قطعا عمل نیز کامل تر خواهد بود، بعد از عمل به دانسته ها باید به نشر عمل پرداخت که از درجه ای فوق العاده والا برخوردار است.


استاد حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: طلاب باید به درجه ای از رشد دست یابند که همچون امام راحل (ره) و علمای بزرگ دینی به آیات و احادیث پایبند بوده و در عرصه سیاسی کشور ورود پیدا کنند، البته لازمه و شرط اصلی ورود به عرصه سیاسی، عالم بودن فرد است./857/203/ب3

ارسال نظرات