۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۱۳۸۳۵

ششمین همایش وحدت اسلامی در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین همایش تقریب مذاهب مرکز اسلامی هامبورگ با مشارکت و همکاری شورای مسلمانان هامبورگ در سالن گفت و گوی ادیان و مذاهب این مرکز برگزار شد.
مرکز اسلامي هامبورگ

به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین همایش تقریب مذاهب مرکز اسلامی هامبورگ با مشارکت و همکاری شورای مسلمانان هامبورگ در روز شنبه 30 ژانویه 2016 در سالن گفت و گوی ادیان و مذاهب این مرکز برگزار شد.

 

این همایش که عنوان آن «نقش مسلمانان در فعّالیت های اجتماعی جامعه» بود با استقبال و حضور خوب شخصیت­های علمی و فرهنگی، رسانه­ های گروهی (از جمله شبکهNDR آلمان و شبکه کربلا) و نیز عموم علاقمندان مسلمان و غیرمسلمان مواجه گردید. لازم به ذکر است مهمان ویژه مرکز اسلامی هامبورگ در این همایش حجت الاسلام  شمالی رییس مرکز اسلامی لندن بودند.

 

در این همایش که علاوه بر زبان آلمانی همزمان به زبان­ های فارسی، انگلیسی و عربی نیز ترجمه می­شد، چهار میزگردِ سخنرانی و پرسش و پاسخ با موضوعات زیر تشکیل شد.

 

شالوده تعاون اجتماعی در منابع دینی و تاریخ اسلام؛ چارچوب های مناسب برای همکاری اجتماعی مسلمانان در آلمان؛  رسانه ها در میدان عمل: مسلمانان در تقابل با عموم یا همراه با عموم؛ تعهدات اجتماعی در میدان عمل: چالش های آینده ما چیست و نیازمند چه ساختاری هستیم؟

 

مهم ترین سخنرانان این همایش عبارت بودند از: حجت الاسلام والسملین شمالی رئیس مرکز اسلامی لندن؛ حجت الاسلام والسملین ایرانمنش معاون مرکز اسلامی هامبورگ؛ جناب آقای دکتر مصطفی یولداش، رییس شورای مسلمانان هامبورگ؛ جناب آقای مارکوس مهدی گِرهولد از بنیاد مطالعات اسلامی برلین؛ جناب آقای دکتر یاووس اوزغوز، مدیر مؤسسه راه اسلامی آلمان؛  جناب آقای سلیمان ویلمس، مسئول پایگاه روزنامه اسلامی؛  سرکار خانم زیدونی فِرنَو، مسؤول موسسات خیریه هامبورگ و  سرکار خانم کبری گوموشای، بلاگ نویس و فعّال رسانه‌ای./998/د101/ی

ارسال نظرات