۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۸۴۰

کنگره ملی شهدای دانش‌آموز در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: شهدا، زندگی را با بندگی، یکی کرده و دفاع از اسلام و انقلاب را محوریت زندگی خود قرار دادند.
کنگره 36 هزار شهيد دانش آموز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی صابر ماهانی، فرمانده بسیج دانش آموزی کشور امروز در نخستین کنگره ملی 36 هزار شهید دانش آموز سراسر کشور که در تالار معلم تبریز برگزار شد؛ با تأکید بر بهره‌مندی از سیره شهدا برای اصلاح جامعه اظهار داشت: شهدا، زندگی را با بندگی، یکی کرده و دفاع از اسلام و انقلاب را محوریت زندگی خود قرار دادند.


وی با بیان این‌که شهدای دانش‌آموز مصداق عینی غیرت، بصیرت و شجاعت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند، خاطرنشان کرد: تقویت روحیه حماسی مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از سیره عملی شهدای دانش‌آموز محقق خواهد شد.


سردار ماهانی ادامه داد: سال‌ها پیش، دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) توانستند لانه جاسوسی را تسخیر کنند و در روزهای اخیر هم نیروی دریایی سپاه توانست مزدوارن بیگانه را دست بسته دستگیر کرده و آن‌ها را به زانو بیندازد. این توانمندی ها همه و همه در نتیجه وجود روحیه حماسی در بین قهرمانان ایران اسلامی است.


فرمانده بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یکی از مولفه های وجود روحیه حماسی در کشور است، ادامه داد: اسلام، توانسته سنگرهای بسیار زیادی را در سراسر جهان فتح کند و در آینده نزدیک، پرچم لا اله الا الله در تمامی دنیا، برافراشته خواهد شد.


وی با بیان این‌که تا ظلم و ناحقی هست باید فرهنگ ایثار و شهادت نیز وجود داشته باشد، تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی در تمامی مدارس کشور توسعه کمی و کیفی داشته است و امسال شاهد برگزاری یادواره های متعدد شهدای دانش آموز در سراسر کشور بودیم.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که تبریز، شهر شهیدان محراب، شهر عاشورائیان، شهر باکری ها و شهر سرداران شهید است، اظهار داشت: امروز هر قدمی که در راستای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور برداشته شود، مغتنم است.


وی برگزاری چنین کنگره و همایش‌هایی را در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بسیار مهم دانست و گفت: شهدای دانش آموز، جزو مخلص‌ترین و صادق‌ترین رزمندگان جنگ محسوب می‌شوند و اکثریت قریب به اتفاق آنان در هنگام شهادت، به سن تکلیف نرسیده و با خلوص نیت کامل و صدق و صفای باطن به لقاءالله شتافتند.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که 36 هزار شهید دانش آموز حجت های خداوند بر مردم ایران در دوره معاصر است، گفت: اگر می خواهید هم در این دنیا و هم در آخرت سعادتمند شوید، به فرهنگ غنی بسیج، تمسک جویید تا از تمامی آسیب های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در امان باشید./935/203/ب1

ارسال نظرات