۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۱۳۸۴۳
امام جمعه قلعه گنج:

عامل اصلی دوام انقلاب اسلامی پشتوانه مردمی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قلعه گنج با بیان این که دلیل اصلی دوام انقلاب اسلامی پشتوانه مردمی است، گفت: قلب و دل مردم با این انقلاب همراه است و باید بستری را فراهم کنیم تا حضور مردم در مراسمات دهه فجر به عنوان یک سنبل مدنظر باشد و باید مراسمات دهه فجر را بیشتر به سمت مردمی کردن هدایت کرد، چون مردم صاحبان اصلی انقلاب و دهه فجر هستند.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: امسال باید ایام الله دهه فجر با شور و نشاط هرچه بیشتر و مضاعف تری به آن پرداخته شود، با توجه به این که دشمنان اسلام به دنبال این هستند مردم را از نظام خسته نشان دهند و مردم را جدا از نظام جلوه دهند و در رسانه های خود به دنبال این هدف خود هستند.


وی با بیان این که این وظیفه ما مسؤولان است، بستری را فراهم کنیم تا حضور مردم در مراسمات دهه فجر به عنوان یک سنبل مدنظر باشد، بیان کرد: باید مراسمات دهه فجر را بیشتر به سمت مردمی کردن هدایت کرد، چون مردم صاحبان اصلی انقلاب و دهه فجر هستند.


حجت الاسلام نجنو با اشاره به این که در آستانه انتخابات نیز قرار گرفتیم، تصریح کرد: در این دهه مبارک می‌توان از این فرصت استفاده کرد در جهت بصیرت افزایی و روشنگری مردم برای حضور در انتخابات، اما نبایستی تریبون را برای جناح و حزب خاصی قرار داد؛ اما می‌شود از این فرصت برای بصیرت دهی و روشنگری مردم در جهت انتخاب اصلح استفاده کرد و یادآور شوند این نظام با چه سختی‌ها و خون دلها به دست آمده و در انتخاب فرد صالح غفلت و کوتاهی نکنند.


امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: انقلاب‌های زیادی در تاریخ به وقوع پیوسته است که نتوانستند بیشتر از چند سال دوام بیاورند، اما انقلاب ما چهار دهه از عمر با برکت خود را پشت سر گذاشته بوده و هر روز بر استواری و قدرت و عظمت آن افزوده شده است.


وی یادآور شد: از آنجا که انقلاب اسلامی ما آغازگر به ‌حرکت درآمدن خیزش‌های رهایی‌ بخش در سایر کشورهای مسلمان منطقه و جهان بوده است به همین دلیل قدرت‌‌های جهان و استکبار به دنبال متوقف کردن حرکت رو به‌جلوی این انقلاب و در ادامه تداوم دشمنی خود با آن هستند.


حجت الاسلام نجنو افزود: سه عامل ولایت و رهبری، مکتب و ملت در شکل‌ گیری این انقلاب نقش اساسی داشته ‌اند به همین دلیل استکبار به دنبال آن است که بین این سه عامل جدایی بیندازد.


امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: در این میان ولایت و رهبری را به عنوان مرکز ثقل این اتحاد مورد هدف قرار داده‌اند و با توجه به دو اتفاق مهم در پیش‌ روی مردم یعنی انتخابات خبرگان رهبری و انتخابات مجلس و برنامه ‌ریزی‌های وسیع دشمن و سرمایه‌ گذاری آنان برای کم ‌رنگ کردن حضور مردم در این آزمون الهی و ایجاد تفرقه میان ملت و ولایت، مردم با حضور حداکثری تودهنی محکمی به دشمنان بزنند.


وی اضافه کرد: اگر مسیر تحولات انقلاب را به خوبی مطالعه کنیم به خوبی در می بابیم که حرکت مردم در مسیر اسلام وانقلاب زمینه ساز تحولات و دگرگونی های زندگی آن ها شد و نتیجه آن همراه شدن با انقلاب بود، و یکی از اهداف آن ها به انحراف کشیدن قلب و دل مردم بود تا انقلاب را از مسیر اصلی و الهی خود خارج کنند و نام ونشان آن را نزد افکار مردم بد نام جلوه دهند.


حجت الاسلام نجنو امام خمینی(ره) را بزرگ‌ترین تسخیر کننده قلوب مردم ذکر و ابراز کرد: معمار کبیر انقلاب در این حرکت تمام آحاد ملت را همراه و آشنا با آرمان انقلاب کرد. نباید فراموش کنیم که مدیون خون شهیدانی هستیم که در ثمر رسیدن نهال انقلاب بیشترین حق را داشتند.


امام جمعه قلعه گنج گفت: امسال هم در قلعه گنج برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده تا به نوعی شیرینی وعطر37 ساله این انقلاب به کام مردم آن زمان شیرین شد همچنان این شیرینی ادامه داشته باشد، وعلی رغم همه سختی های که در این سالها متحمل شده اند و رنج ها را به جان دل خرید ه اند، بازهم می آیند در صحنه و نشان خواهند داد که پای همه این سختی ها ایستاده اند وذره ای هم از نظام وانقلاب و حرکتی راانجام دادند، هرگز عقب نشینی نخواهند کرد و پشیمان هم نخواهند شد، و با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن یک تو دهنی محکم به دشمنان اسلام خواهند زد./9709/302/ب2

ارسال نظرات