۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۸۴۶
مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه:

وفاداری به مبانی انقلاب اسلامی معیار ورود افراد به ارکان نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به این که بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با خون شهدا، ایثار جانبازان و همراهی مظلومان به ثمر رسید که از برکات آن، ایجاد روحیه دینی خودباوری در سراسر جهان بود.
جزايري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری، مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه جهش فکری مستضعفان علیه ظالمان و استکبار جهانی فراهم شد.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را پیروی از انقلاب ناب پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام خواند و گفت: انقلاب اسلامی، تبلور و تعبیر فرو ریختن چهارده کنگره کاخ ظلم خسرو ‌پرویز در مدائن بود.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص)، انقلاب اسلامی ایران را مرهون هدایت‌ها و رهبری امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با خون شهدا، ایثار جانبازان و همراهی مظلومان به ثمر رسید که از برکات آن، ایجاد روحیه دینی خودباوری در سراسر جهان بود.

 

وی به بیداری اسلامی در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: اگر امروز در یمن، عراق، مالزی، کشمیر، پاکستان و کشورهای آفریقایی، حرکت‌هایی به نام احیای ارزش‌ها ایجاد شده به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از کشورها، تعداد مسلمانان انگشت‌شمار بود؛ اما امروزه به ده‌ها هزار نفر رسیده‌ است؛ بنابراین باید انقلاب اسلامی را از نعمت‌های الهی بدانیم و شکرگزار خداوند باشیم.

 

وی پایبندی کاندیداها به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را معیار شایستگی آنها برشمرد و تأکید کرد: وفاداری به مبانی انقلاب اسلامی از معیارهای ورود افراد به ارکان نظام است و افرادی که به مبانی و اصول انقلاب پایبند نیستند، صلاحیت و شایستگی لازم برای ورود به ارکان نظام را ندارند.

 

حجت‌الاسلام جزایری، التزام به قانون اساسی و معیارهای انقلاب را ضروری خواند و تأکید کرد: افرادی مجاز هستند به عرصه مهم انتخابات وارد شوند که ملتزم به ارکان و اصول انقلاب اسلامی باشند و قانون اساسی را با تمام ساختارش پذیرفته‌ باشند./908/ت302/س

ارسال نظرات