۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۱۳۸۶۲
همزمان با دهه فجر؛

برگزاری 823 برنامه فرهنگی و هنری در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در استان پرداخت.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح ویژه برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر در استان پرداخت و اظهار داشت: مسؤولیت کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر بر عهده این اداره کل بوده است که با هماهنگی تمامی اعضا برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

 


وی با بیان این‌که بیش از 22 جلسه در تبریز و شهرستان‌ها برگزار و ریز کامل برنامه‌ها را در کتابچه‌ای منتشر کرده‌ایم، گفت: برای دهه فجر 823 عنوان برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سراسر استان آذربایجان‌شرقی پیش بینی شده که از این تعداد 183 مورد، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرایی خواهد شد.

 


صفی‌پور با اشاره به این‌که استفاده از ظرفیت‌های مساجد استان در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری در اولویت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال به دنبال تحقق شعار هر روز یک کانون هستیم که قصد راه‌اندازی 365 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان داشتیم که تاکنون بیش از 250 مورد، محقق شده است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با بیان این‌که جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نخستین برنامه مهم به مناسبت دهه فجر در استان بوده است، افزود: نهایت تلاش خودمان را انجام داده‌ایم تا بتوانیم جشنواره فیلم فجر را در تبریز برگزار کنیم، اما برگزاری آن تا این لحظه قطعی نشده است. به هیچ عنوان مشکلی از طرف استان وجود ندارد.

 


وی با بیان این‌که پیگیر برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز هستیم تا بخشی از این جشنواره را در تبریز برگزار کنیم، تصریح کرد: برگزاری نقد و بررسی فیلم کوتاه انقلاب، برگزاری جشنواره استانی و کشوری نمایشگاه مد و لباس، همایش یک روزه‌ آواهای انقلابی و تجلیل از استاد صمد رحیم‌زاده از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

 


صفی‌پور افزود: برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی، جشنواره شعر و شکوه فجر در محافل ادبی، نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی، جشنواره‌های استانی خوشنویسی با محوریت شعارهای انقلاب، نمایشگاه‌های عکس، کاریکاتور، پیامک، صنایع دستی، مقاله‌نویسی در نشریات و غیره، از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره کل در دهه فجر است.

 


وی اعزام گروه هنری موسیقی موغام برای اجرای برنامه در قبرس و اعزام گروه کودک برای اجرا در آذربایجان را از دیگر برنامه‌های بین‌المللی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بیان کرد و گفت: تاسیس و راه‌اندازی بنیاد فرهنگ و ادب استان، راه‌اندازی شش سینما، برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از فعالیت‌های موفق اداره کل در سال جاری بوده است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌شرقی با اعلام این‌که 55 پایگاه رسمی خبری داریم که 50 مورد آن، در طول یک سال گذشته مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: رشد 35 درصد در نشریات مکتوب داشته‌ایم، ضمن این‌که به شدت پیگیر هستیم تا یک روزنامه در سطح ملی از تبریز که صاحب اولین روزنامه و چاپخانه است، برای کشور ارائه دهیم./935/202/ب1

ارسال نظرات