۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۸۶۹
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی در گفت وگو با رسا:

دخالت در کار شورای نگهبان به مصلحت نظام نیست/ داوطلبان با نگاه منطقی پایبند قانون باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اظهارات غیر مسؤولانه و دخالت در کار شورای نگهبان، این مساله را نادرست و به مصلحت خود افراد و نظام ندانست و تاکید کرد: شورای نگهبان فیلتر است و مصالح کلی نظام اقتضا می کند که چنین فیلتری وجود داشته باشد.
آيت الله کازروني

حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از هجمه های گسترده علیه شورای نگهبان گفت: افرادی را که شورای نگهبان تحت عنوان رد صلاحیت و عدم احراز مانع از ورود آنها به انتخابات می شود دلایل خاص خود را دارد.


وی افزود: وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت است از این رو اگر احراز عدم کند یا به عدم احراز برسد افراد را تأیید نمی کند، قانون برای تمامی مراحل راهکارهایی را ارائه کرده و کسانی که تأیید نشدند می توانند در موعد مقرر اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.


عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که ممکن است بخشی از اعتراضات به ویژه در بخش عدم احرازها پذیرفته شود، اظهار داشت: عدم احراز به معنای این است که شورای نگهبان به چیزی نرسیده که اثباتا و یا نفیا نظر دهد اما چون افراد باید احراز صلاحیت شوند نظر منفی می شود اما این منفی با منفی احراز عدم صلاحیت از زمین تا آسمان تفاوت دارد.


وی ادامه داد: اگر افراد عدم احراز شده مدارک مورد نیاز را به شورای نگهبان ارائه دهند احتمالا درصد قابل توجهی از آنان قابل برگشت خواهند بود؛ در هر صورت باید توجه داشت که شورای نگهبان بر اساس وظیفه قانونی خود عمل می کند.


عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که تا زمانی که شورای نگهبان در مرز قانون فعالیت می کنند جای اعتراض و هجمه وجود ندارد، ابراز داشت: کسانی که برای انتخابات ثبت نام کردند با علم به فعالیت قانونی شورای نگهبان وارد عرصه شدند و موضوع بررسی صلاحیت ها بر کسی پوشیده نبوده است.


وی عنوان کرد: همواره در سال های انتخابات هجمه ها به شورای نگهبان صورت می گرفته است، ممکن است توطئه ای وجود داشته باشد و بخواهند فضا را برای شورای نگهبان سنگین کنند، جالب این است زمانی که با دواطلبان مصاحبه می شود و از آنها سؤال می کنندکه اگر شورای نگهبان بر اساس نظارت استصوابی و قانونی ردشان کنند آیا قبول دارند پاسخ می دهند که نسبت به نظر شورای نگهبان تمکین می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: اگر دلایل اعتراض کنندگان برای صلاحیت افراد مکفی باشد به یقین شورای نگهبان آنها را می پذیرد، داوطلبان با نگاه منطقی باید به قانون ملتزم باشند؛ فضای بیرونی همواره به دنبال هجمه به شورای نگهبان است اما مردم و افراد باید هوشیار باشند.


وی با رد اتهام نگاه جناحی در بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان اضافه کرد: این ادعا نادرست است و در همین دوره مشاهده شد که در رد صلاحیت ها و عدم احرازها از همه جناح ها بوده است، خیل کثیری از آنها جزو اصولگرایان بودند، همچنین از جناح های دیگر نیز رد شده اند؛ البته تا زمانی که شورای نگهبان نظر قطعی خود را بیان کند زمان باقی مانده است.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اظهارات غیر مسؤولانه و دخالت در کار شورای نگهبان نادرست بوده و به نفع نظام نخواهد بود، گفت: شورای نگهبان فیلتر است و مصالح کلی نظام اقتضا می کند که چنین فیلتری وجود داشته باشد.


وی افزود: اگر فیلتر شورای نگهبان وجود نداشته باشد افراد نا صالح وارد میدان میدان شده و به ضرر همه تمام می شود، وجود شورای نگهبان برای نظام انتخاباتی ضروری است تا افرادی را که صلاحیت ندارند رد کند، دخالت کردن در کار شورای نگهبان به صلاح خود افراد نبوده و به مصلحت نظام نیست؛ باید جایی وجود داشته باشد تا صالح را از نا صالح جدا کند وگرنه مجلسی که تشکیل می شود ارزش پیدا نمی کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات