۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۳۱۳۹۳۲
یک استاد حوزه و دانشگاه:

دفاع از نظام اسلامی تکلیف شرعی و ملی آحاد مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مشهد گفت: امروز دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تکلیف شرعی، ملی، عرفانی و اعتقادی آحاد مردم جامعه است.
حجت الاسلام محمد جمالي- استاد حوزه و دانشگاه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمد جمالی استاد حوزه و دانشگاه مشهد، عصر امروز در گردهمایی «طلایه‌داران فجرآفرین» که در آستانه فرا رسیدن دهه فجر با حضور علمای شیعه و سنی استان خراسان شمالی در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر حفاظت و حراست از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: این انقلاب با فداکاری و نثار خون شمار زیادی از انسان های مخلص به پیروزی رسید و در راه استقرار و استحکام نظام اسلامی نیز انسان‌های پاک زیادی شهید شده اند، به همین دلیل امروز می بایست با تمام توان از آن حفاظت و حراست کنیم.

 

وی با اشاره به حکومت بی رقیب و 400 ساله فرعون در سرزمین مصر، افزود: با وجود قدرت فراوان فرعون مصر به اندازه ای که خود را خدا می دانست، اما به لطف باری تعالی حضرت موسی(ع) مؤفق شد ریشه این حکومت ظالم را قطع کرده و حکومت موسوی و الهی را به مردم عرضه کند.

 

حجت الاسلام جمالی با بیان اینکه تاریخ سرشار از نابودی حکومت‌های ستمگر و برآمدن ملت های آزاده جهان است، خاطرنشان کرد: در مورد ایران نیز در حالی که دو هزار و 500 سال سلطنت پادشاهان در این سرزمین حاکم بود و کسی گمان نمی کرد این حکومت روزی از بین برود اما به فضل الهی با همت امام خمینی(ره) و مردم بساط رژیم شاهنشاهی در این سرزمین برچیده و نظام مقدس اسلامی جایگزین آن شد.

 

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی بزرگ‌ترین هدیه الهی به مردم ایران بود، تصریح کرد: بر این اساس باید قدردان این نعمت بوده و با فعالیت و خدمات خود روز به روز آن را قوی تر و عزت‌مندتر کنیم.

 

حجت الاسلام جمالی اظهار کرد: اکنون نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب و نظام اسلامی می گذرد و در تمامی این سال ها مردم مسلمان و بابصیرت ایران در همه صحنه‌ها حاضر بوده اند و با این حضور بابصیرت، سرنوشت کشور خویش را در زمینه های مختلف رقم زده اند.

 

وی تصریح کرد: در این روند یک روز رسالت همه ما خروش و فریاد در خیابان‌ها برای نابودی رژیم ستم شاهی بود و روز دیگر و در جنگ تحمیلی وظیفه اصلی ما دفاع از خاک میهن و ایستادگی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بود.

 

حجت الاسلام جمالی ادامه داد: بر اساس همین منطق بود که در هشت سال دفاع مقدس مردم با هرآنچه که در توان داشتند به مصاف دشمنان رفتند و شاخص‌ترین این فداکاری و ایثار نیز تقدیم شهدای فراوان در این راه بود.

 

وی با یادآوری اینکه در بخشی از این روند وظیفه همه سازندگی کشور بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز همه ما وظایفی داشته و می بایست همانند گذشته در صحنه حاضر باشیم.

 

حجت الاسلام جمالی با اشاره به اینکه امروز دفاع از حکومت و نظام اسلامی در جنبه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی وظیفه همه افراد جامعه است، تصریح کرد: در حال حاضر دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تکلیف شرعی، ملی، عرفانی و اعتقادی آحاد مردم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدس گفت: درواقع ما امروز از نهضت و انقلابی دفاع می کنیم که به نهضت امام حسین(ع) متصل بوده و اساس شکل‌گیری آن نیز به تأسی از نهضت حسینی و قیام کربلا بوده است.

 

وی تصریح کرد: هر نهضتی که به نهضت امام حسین(ع) متصل باشد مانا و ماندگار است اما در غیر این صورت محکوم به شکست خواهد بود به همین دلیل همه باید تلاش کنیم آرمان‌ها و اهداف اصیل انقلاب همچنان در اولویت برنامه‌ها و فعالیت های ما باشد./9314/202/ب3

ارسال نظرات