۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۳۱۳۹۶۸
حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجرنیا:

امام خمینی از شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ معاصر است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این‌که امام خمینی(ره) از شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ معاصر است، گفت: وجه انقلابی و سیاسی امام خمینی(ره) سبب شده است که از ابعاد فکری، نظری و آثار علمی ایشان غافل باشیم.
حجت الاسلام محسن مهاجرنيا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و هفتمین جشن بزرگ انقلاب که شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد طفلان مسلم واقع در نیروگاه قم برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) از شخصیت های بی نظیر تاریخ معاصر است.
 
وی با اشاره به شخصیت و اندیشه امام خمینی(ره) افزود: عالمان مطرح در طول تاریخ دارای سه ویژگی بودند که برخی از آنها اهل اندیشه و نظر بودند و وجه نظری این عالمان بر وجه عملی آنها غالب بود و عده ای دیگر از عالمان وجه عملی آنها بر وجه اندیشه و نظرشان غالب بود که آیت الله شیخ فضل الله نوری نمونه بارز این عالمان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا در ادامه بیان داشت: در طول تاریخ عده ای دیگر از عالمان بودند که هم اهل اندیشه و نظر بودند که از خود آثار زیادی بر جای گذاشتند و هم اهل عمل بودند؛ یکی از مصداق این عالمان که می توان نام برد بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) بودند.
 
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از شخصیت های بی نظیر تاریخ معاصر هستند که انقلاب و وجه سیاسی ایشان سبب شد که از ابعاد فکری، نظری و آثار علمی امام(ره) غافل شویم؛ چرا که بسیاری از مردم بی اطلاع هستند که امام خمینی(ره) یکی از فیلسوفان معروف معاصر بودند.
 
وی بیان داشت: یکی از ویژگی های امام خمینی(ره) فهم شرایط زمانه بود و زمان شناسی و تحولات زمان را به خوبی می شناختند؛ یکی از ویژگی های متمایز امام خمینی(ره) این بود که به شرایط عصر خود آگاهی کامل داشتند و امام(ره) به عنوان نماینده فکری تشیع وارد عرصه شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا با اشاره به ویژگی دیگر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: فهم ظرفیت های ثابت و متغییر دین یکی از ویژگی های خاص امام(ره) بود که چگونه موفق شدند دین را وارد اجتماع کند.
 
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: یکی دیگر از ویژگی های امام خمینی(ره) فهم ظرفیت های مردمی بود که با انقلاب اسلامی مردم نقش بسیار کلیدی در نظام پیدا کردند و شهروندی را انقلاب اسلامی بوجود آورد./1325/پ202/ی

 

ارسال نظرات