۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۹۹۹
همزمان با آغاز ایام الله فجر انقلاب اسلامی؛

بیت تاریخی امام خمینی در خمین گلباران شد

خبرگزاری رسا ـ لحظاتی پیش به مناسبت نخستین روز از دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور آیت الله دری نجف آبادی زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خمین گلباران و عطر افشانی شد.
گلباران بيت امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، لحظاتی پیش، به مناسبت نخستین روز از دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، اعضای شورای اداری استان و شهرستان خمین و جمعی از مسؤولان استان مرکزی، زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گلباران و عطر افشانی شد.

 

همچنین به همین مناسبت زنگ انقلاب در بیت تاریخی امام خمینی و مدارس شهرستان خمین به صدا در آمد و همگان با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تجدید میثاق دوباره کردند.

 

در مدارس خمین نیز زنگ انقلاب نواخته شد و دانش آموزان با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این آیین حضور یافته و با آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می کنند.

 

برگزاری شورای اداری استان مرکزی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی حضرت امام (ره)، دیدار با خانواده معظم شهدا، بهره‌برداری از 176 واحد مسکن مهر، افتتاح چندین پروژه عمرانی و خدماتی، گلباران قبور شهدا و برگزاری جشن انقلاب از مهم‌ترین برنامه‌های نخستین روز دهه مبارک فجر در شهرستان خمین است.

 

همچنین بهره برداری از 176 واحد مسکن مهر، دو طرح مرغداری، دو طرح عمرانی و خدماتی با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان مرکزی و دیدار با خانواده شهید محمد مهدی احمدی یکی از 14 شهید انقلاب اسلامی خمین از دیگر برنامه های نخستین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در استان مرکزی است.

 

گفتنی است، امام خمینی پس از 14 سال دوری از کشور در میان پرشورترین استقبال در ساعت 9 و 36 دقیقه با پرواز اختصاصی از فرانسه وارد تهران شدند مردم ایران در خیابان ها به شادی پرداخته و با در دست داشتن تصاویری از حضرت امام (ره) مسیر حرکت امام را گلباران کردند.

 

شایان ذکر است، بیت تاریخی امام خمینی یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان مرکزی و  شهرستان خمین است که به شماره 1746 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

یادآور می شود، امام خمینی در تاریخ 20 جمادی الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در بیت تاریخی خود در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کردند./842/202/ب1

ارسال نظرات