۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۱۴۱۳۴
حجت الاسلام راحلی مطرح کرد؛

پشتوانه مردمی و رهبری، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی مهم ترین عامل استمرار نظام انقلاب اسلامی را پشتوانه مردمی و رهبری عنوان کرد و گفت: محوریت و ستون اصلی خیمه گاه انقلاب، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و به دنبال آن همت و اراده مردم است.
حجت الاسلام راحلي، مدير حوزه هاي علميه هاي خواهران آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نقش روحانیت در تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت و حوزه نقش اولیه و تمام کننده در انقلاب داشتند و در واقع روحانیت پیشتاز تمام راهپیمایی ها و تظاهرات در شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است.

 

حجت الاسلام راحلی پشتوانه مردمی و رهبری را رمز و راز ماندگاری انقلاب اسلامی علیرغم فتنه ها و توطئه ها عنوان کرد و گفت: در وهله اول پشتوانه مردمی مهم‌ترین عامل استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در مرحله بعدی رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است که حکیمانه ملت را به سوی ارزش های دینی و اسلامی هدایت می کنند.

 

وی با اشاره به انقلاب مصر افزود: در بسیاری از انقلاب ها، پشتوانه مردمی وجود دارد اما به علت عدم وجود رهبری که در واقع ستون اصلی خیمه گاه است، منجر به نابودی و اضمحال می شود.

 

مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به مدیریت ها و هدایت های مقام معظم رهبری در دوران زعامت ایشان، گفت: رهبری مقام معظم رهبری هم داهیانه وهم حکیمانه است.

 

حجت الاسلام راحلی اذعان داشت: مقام معظم رهبری حداقل چند قدم جلوتر از سیاست های بین المللی هستند و اتفاقاتی را که قرار است چندماه بعد در منطقه رخ دهد، پیش بینی کرده و طرحی برای خنثی کردن آن دارند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر همه تحرکات، مستحکم ایستادگی کرده اند و از لحاظ بینش و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ژرف اندیش هستند.

 

حجت الاسلام راحلی، تفرقه بین امت را مهم ترین آسیب متوجه انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بخواهیم تمامیت ارضی خود رابه اثبات رسانده و توان، اقتدار و عزت خود را در هر زمینه ای حفظ کنیم به اتحاد و انسجام نیاز داریم.

 

وی انتخابات و راهپیمایی ها را عرصه ملی نمایش مردم دانست و افزود: باید در مقابل توطئه های دشمن، هرچند در صورت بروز اختلافات از درون و هم خوانی نداشتن سلایق باهم، همدل و همزبان باشیم.

 

مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی را عزت مردم ایران عنوان کرد و گفت: بسیاری از ملت ها هنوز هم ذلیل اند و از خودشان هیچ قدرت و اختیاری ندارند اما حکومت ایران این اقتدار و سربلندی را به برکت انقلاب اسلامی به دست آورده است.

 

حجت الاسلام راحلی با اشاره به بومی سازی انرژی هسته ای افزود: ایران اسلامی این انحصار را که در دست ابرقدرت ها بوده شکانده و این علم را نه اینکه اکتساب کرده باشد بلکه تولید کرده است.

 

وی با اشاره به دستگیری ملوانان آمریکایی در آب های خلیج فارس، تصریح کرد: سربازان ما با اقتدار آنان را زمین گیر کرده و بیرونشان کردند و اینکه حرف ایران در صدر اخبار دنیا قرار دارد، عزت و افتخار است./936/302/ب1

ارسال نظرات