۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۱۴۱۳۵

رونمایی از کتاب «غرش رعد» در آستانه روز نیروی هوایی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «غرش رعد» که به سرگذشت امیرسرتیپ خلبان عبد‌الحمید نجفی می‌پردازد در آستانه روز نیروی هوایی رونمایی می‌شود.
کتاب «غرش رعد»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «غرش رعد» نوشته محمد معما به همراه تجلیل از امیر سرتیپ خلبان عبدالحمید نجفی راوی این کتاب، شنبه 17 بهمن برگزار می‌شود.

 

امیرسرتیپ خلبان عبدالحمید نجفی از خلبانانِ نیروی هوایی در زمان دفاع مقدس بود. وی بعد از آموزش‌های مقدماتی پرواز، برای طی دوره‌های تخصصی به ایالات متحده اعزام شد. پس از بازگشت به کشور نیز دوره‌های تخصصی جنگنده اف-5 را طی کرد. خلبان نجفی سابقه صدها ساعت پرواز جنگیِ برون مرزی را در کارنامه خود دارد.

 

خلبان نجفی از جمله خلبانانی است که از رهگیریِ هواپیمایِ حامل امام خمینی در 12 بهمن 1357 تمرد کرد. وی پیش از آن نیز از بمبارانِ مردمی که در آستانه انقلاب به خیابان‌ها ریخته و خواستار سرنگونی رژیم پهلوی بودند سرپیچی کرده بود. بعدها در دوران دفاع مقدس در قامت خلبانِ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاسداری از آسمان میهن پرداخت.

 

کتاب «غرش رعد» زندگینامه پر فراز و نشیب خلبان نجفی است. از زمانی که در کودکی و پشت نیمکت، حروف الفبای فارسی را مرور می‌کرد تا زمانی که هواپیمای مجروح و خسته خود را بدون چرخ در یک زمین کشاورزی فرود آورد. این کتاب که اولین چاپ آن در سال جاری راهی بازار نشر شده با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

 

در این مراسم که با همکاری انتشارات «عماد فردا»، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نیروی هوایی در فرهنگسرای امام رحمةالله علیه برگزار می‌شود، از رشادت‌ها و فداکاری‌های این خلبان بازنشسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تجلیل می‌شود.

 

آیین رونمایی «غرش رعد» در آستانه روز نیروی هوایی (19 بهمن) شنبه 17 بهمن ساعت 15 با حضور چهره‌های سرشناس فرهنگی-ادبی و نظامی در فرهنگسرای امام رحمةالله علیه واقع در خیابان شهید باهنر(نیاوران)، نرسیده به سه راه یاسر برگزار خواهد شد./998/د102/ق 

منبع: انتشارات «عماد فردا» 

ارسال نظرات