۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۱۴۲

اجرای بیش از 30 برنامه مختلف درنمایشگاه کتاب هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ بیش از 30برنامه مختلف در بخش جنبی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان اجرا می‌شود.
نمايشگاه کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در‌این باره اظهار کرد: نمایشگاه کتاب فقط اختصاص به عرضه کتاب و تازه‌های نشر ندارد بلکه برای غنابخشی به این رویداد و افزایش سطح کیفی و بهره‌مندی بیشتر مردم برنامه‌های متعدد و جذابی در بخش جنبی نمایشگاه تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوع‌های مؤلفان و چالش‌های چاپ و نشر، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و نقش حجاب در تحکیم خانواده، عقلانیت انتقادی، تریولوژی در حوزه مطالعه و کتابخوانی، ادبیات کودکان، نظریه‌ها و کاربردها، چالش‌های اقتصادی و فرهنگ در آیینه حقوق و اخلاق، شیوه نوین داستان‌نویسی در فضای مجازی، بهره‌مندی از آیین‌های کهن در خلق آثار مدرن، ادبیات پایداری از مهم‌ترین برنامه‌های تخصصی نمایشگاه سیزدهم کتاب هرمزگان است.

 

درویش‌نژاد به سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی توسط گروه‌های محلی و کلاسیک، اجرای تکنولوژی پیانو توسط کودکان، شب شعر ماه و ماسه، رونمایی از کتاب برقع و تفنگ را از لغتنامه‌های جهان بر خواهیم داشت، از مهم‌ترین برنامه‌های هنری بخش جنبی است.

 

وی به حضور انجمن‌های مختلف در نمایشگاه سیزدهم کتاب پرداخت و عنوان کرد: هریک از این انجمن‌ها با توجه به تخصص خود برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند که علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

کارگاه آموزشی تربیت کودک در نمایشگاه کتاب بندرعباس

 

همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس، کارگاه آموزشی تربیت کودک با حضور کارشناسان و خانواده‌ها در بخش جنبی این نمایشگاه برگزار شد.

 

در این کارگاه برخی اختلالات رفتاری کودکان مانند پرخاشگری و بی‌قراری مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان به پرسش‌های والدین پاسخ دادند.

 

فاطمه زینل پور، مشاور خانواده و مشاور تربیت کودک در این کارگاه به نقش مطالعه در شکل‌گیری شخصیت کودکان و تأثیر آن بر ویژگی‌های رفتاری آنها پرداخت.

 

زینل‌پور اظهار کرد: به طور معمول کودکان در دوران دبستان نمره‌های خوبی کسب می‌کنند اما پس از رفتن به مقاطع تحصیلی بالاتر به دلیل از دست دادن انگیزه مطالعه دچار اُفت تحصیلی می‌شوند.

 

به گفته این کارشناس یکی از دلایل این پدیده رغبت نداشتن والدین به مطالعه و پر شدن زمان اعضای خانواده با سرگرمی‌هایی مانند تلویزیون است.

 

وی دقت نداشتن والدین بر سلیقه و استعداد فرزندان و انتخاب کتاب‌های نامناسب برای آنها را از دیگر دلایل کاهش انگیزه مطالعه دانست که به مرور زمان در شکل‌گیری برخی اختلال‌های رفتاری تأثیرگذار است.

 

این کارگاه آموزشی مورد استقبال بازدیدکنندگان و خانواده‌های حاضر در سیزدهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس قرار گرفت.

 

سیزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از 10 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس آغاز و تا 16 بهمن میزبان شهروندان هرمزگانی است./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران 

ارسال نظرات