۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۱۴۱۵۳
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جاذبه‌های دنیا برای امتحان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که هر خیر و شری که به انسان می‌رسد امتحانی از جانب خداوند است، گفت: خداوند ترس و گرسنگی را وسیله‌ای برای سنجش و آزمایش انسان‌ها قرار داده است.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در  استان قزوین عصر امروز در امامزاده اسماعیل قزوین به آیاتی از سوره انعام اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن فرموده است هر چیزی که در زمین است زینتی برای شما قرار دادیم.

 

وی در ادامه افزود: جاذبه‌های این عالم همه برای امتحان است، نه این‌که بشر با بازیگری ذهنی خود، زیبایی را برای خود تلقین می‌کند و دل به آن می‌بندد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: خداوند در سوره انعام به نعمت‌های بسیاری اشاره کرده و فرموده اوست که شما را خلیفه در زمین قرار می‌دهد و از آسمان آب فرستاد و زمین سبز و خرم شد، پس باید در آیات او بسیار تفکر کنیم.

 

امام جمعه قزوین زیبایی‌های زمین را مشیت عالیه خداوند دانست و تصریح کرد: آیات خداوند جلیل و جمیل است و خداوند بروز نمودهای زیبا را به خود نسبت می‌دهد و به وجود آمدن زیبایی‌ها مشیت الهی اوست.

 

جاذبه‌های این عالم برای امتحان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به اعجاز قرآن کریم اشاره و بیان داشت: یکی از شگفتی‌های مطرح شده در قرآن، مسائل زیبایی‌های زمین است که در مورد برخی از آن‌ها ادعاهایی اعجاز شده، چون قرآن به شکل‌های مختلف از زیبایی زمین سخن گفته و بشر تا زمان نزول قرآن، به آن‌ها پی نبرده بود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ایمان انسان را زیبا و کفر او را زشت می‌کند و هر خیر و شری که به انسان می‌رسد امتحانی از جانب خداوند است، خداوند ترس و گرسنگی را وسیله‌ای برای سنجش و آزمایش انسان‌ها قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین به حکمت الهی از پدید آوردن طبیعت اشاره و ابراز کرد: در بسیاری از آیات قرآن به وجود نظم، انسجام و هدفداری در طبیعت اشاره شده که دلیلی بر حکمت خالق حکیم است، انسان باید در پدیده‌های طبیعی تامل کند و این عالم را تصادفی نبینند و بداند که زیبایی‌های زمین به وسیله خداوند بخشنده علیم و حکیم بوده است.

 

امام جمعه قزوین با تاکید بر این‌که غم و اندوه یکنواختی زندگی را می‌زداید بیان کرد: زیبایی گل‌ها و درختان و چمنزارها و دیگر روییدنی‌ها، از عالی‌ترین انواع زیبایی‌ها است که خداوند متعال برای بشر به وجود آورده و غم‌ و اندوه‌ها و ملامت یکنواختی زندگی را می‌زداید و سرور در دل‌ها ایجاد می‌کند.

 

قضاوت اشتباه موجب رسوایی انسان می‌شود

حجت الاسلام عابدینی در پایان گفت: انسان از زمین برخاست و بازگشت او به سوی زمین است بروز نمود زیبایی از خاک تیره، معلول لطف خداوندی بر خاک نشینان است تا از تماشای زیبایی ها برخوردار شوند./838/202/ب1

ارسال نظرات