۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۱۷۴
مدیر نظارت و بازرسی آستان قدس رضوی:

امام خمینی قدرت و حاکمیتی غیر از خدا سراغ نداشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر نظارت و بازرسی آستان قدس رضوی با بیان این‌که امام خمینی قدرت و حاکمیتی غیر از خدا سراغ نداشت، گفت: شاه همه قدرت ها را داشت، با این وجود امام خمینی(ره) با ایمان به خداوند در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی کرد.
امام خمینی قدرت و حاکمیتی غیر از خدا سراغ نداشت امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام غلامرضا اسدی، مدیر نظارت و بازرسی آستان قدس رضوی، امروز در ویژه برنامه دهه فجر که در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرای توس(س) مشهد برگزار شد به اهمیت و جایگاه پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

 

وی سی هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به طلاب خواهر و به پیشگاه رهبر معظم انقلاب تبریک گفت و ابراز داشت: روز 12بهمن سالروز ورود شکوهمند امام راحل(ره) به ایران است، امیدواریم با شناخت، آگاهی و بصیرت نسبت به راه امام خمینی(ره) بتوانیم راه ایشان را بپیماییم.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: در جهان انقلاب‌های زیادی رخ داده است که این انقلاب‌ها دوام نداشتند، در قرن هفدهم انقلاب بزرگ فرانسه رخ داد که در تاریخ شنیدیم این انقلاب با سرکوب مخالفان و هزاران کشتار صورت گرفت.

 

حجت الاسلام اسدی افزود: در زمان پهلوی، غرب بر تمام شئون کشور سلطه پیدا کرده بود و مبارزه امام خمینی(ره) سه محور اساسی داشت؛ مبارزه با دربار شاه، مبارزه با اسرائیل در منطقه و مبارزه با آمریکای مستکبر و جهانخوار که این مبارزه‌ای سخت و طاقت فرسا بود.

 

امام خمینی(ره) قدرت و حاکمیتی غیر از خدا سراغ نداشت
مدیر نظارت و بازرسی آستان قدس رضوی اظهار داشت: شعار امام با فطرت انسان های خداجود همراه بود. امام(ره) در جهان قدرت و حاکمیتی غیر از خدا را سراغ نداشت.

 

وی با بیان این که ویژگی مهم امام خمینی(ره) اتصال ایشان به خداوند متعال بود، ابراز داشت: شاه همه قدرت ها را داشت و امام خمینی(ره) با این سلطه درگیر شد و ایستادگی و مقاومت کرد.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: امام خمینی(ره) رهبری بی بدیل و بی نظیر بود که دلش به حال محرومان می تپید و قلبی پر از خشم نسبت به مستکبران داشت.

 

حجت الاسلام اسدی با تأکید بر این که امام خمینی(ره) قاطعیت داشت، ابراز داشت: مردم امام(ره) را شناختند و امام(ره) نیز مردم را شناخت.

 

ولایت فقیه مسأله عقلی و بدیهی است
حجت الاسلام اسدی افزود: کسی که برای خدا قیام کند، خداوند سبحان او را کمک می‌کند، کسانی که به خدا ایمان داشته باشند، خدا از آن ها دفاع می کند و پیروزی آن ها را تضمین می کند؛ «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا ۗ إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوّانٍ کَفورٍ، خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند؛ خداوند هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد!.».

 

مدیر نظارت و بازرسی آستان قدس رضوی با اشاره به این که ولایت فقیه مسأله عقلی و بدیهی است،  اظهار داشت: امام خمینی(ره) معتقد بود، ولایت فقیه شعبه ای از ولایت رسول الله است. ولی فقیه، فقیهی عادل، باتقوا، شجاع، مدیر، مدبر و کسی است که در مقابل تهدیدها نهراسد و امام خمینی(ره) مقاومت کرد و ایستاد.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، مردم به عنوان یک ضرورت اجتماعی و سیاسی و به عنوان یک رهنمون نمی توانند بدون امام زندگی کنند./1309/202/ب2

ارسال نظرات