۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۱۴۲۷۳

مروری بر کتاب روحانیین در دل‌ها

خبرگزاری رسا ـ کتاب روحانیین در دل‌ها(گفتمان روحانی شیعی، گفتمان حاکمیت اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله) از سوی انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی منتشر شده است.
روحانيين در دل‌ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب روحانیین در دل‌ها(گفتمان روحانی شیعی، گفتمان حاکمیت اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله) نوشته سید حسن فیروزآبادی در زمستان 1393 از سوی انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی چاپ و روانه بازار شده است.

 

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: هر انسانی بر اساس فطرت خواستار سعادت است، اما تاریخ تفکر انسان ـ دست کم تاکنون ـ بیانگر این واقعیت تلخ است که اکثر انسان‌ها هم در تفسیر سعادت و هم در طریق دستیابی به آن دچار خطا و لغزش شده‌اند و در اینجا است که خداوند رحمان با ارسال رسل علیه‌السلام و نازل کردن کتاب های آسمانی از بندگان خود دستگیری می‌کند تا ما به درکی درست از سعادت و شیوه رسیدن به آن دست می‌یابیم.

 

قرآن حکیم و پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در اجرای فرمان الهی، تحصیل علوم دینی را حتی در زمان وجوب جهاد لازم می‌دانند. روحانیت در این مسیر، تداوم‌بخش راه انبیاء به ویژه رسول اکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله است و برای تحقق رسالت خود پنج گام اساسی «تفقه در دین»، «عمل به دین»، «ابلاغ دین»، «اجرای بُعد حکومتی دین» و «تعلیم و تربیت عالمان دین‌شناس» را تاکنون دنبال کرده است.

 

در کنار این گام‌ها رسالت دیگری نیز بر عهده روحانیت قرار گرفت که ناظر به آن‌ها بوده است و آن رسالت، درک مقتضیات زمان و به روز بودن(العالم بزمانه) در تمامی موارد مذکور است. روحانیت پیوسته تلاش نموده تا فهم خود را از دین ارتقاء بخشد؛ یعنی اگر بخشی از دین تکامل نیافته و درست فهم نشده است، فهم آن را اصلاح و کامل کند، یا اگر ناقص فهمیده شده است، نقص آن را جبران کند؛ یا اگر درکی سطحی بوده، فهم آن را عمق بخشد و یا اگر با پرسشی جدید مواجه شده، برای یافتن پاسخ آن تلاش کند.

 

در این کتاب تلاش شده گفتمان روحانی شیعی‌ که از دیدگاه نویسنده همان گفتمان حاکمیت اسلام ناب محمدی است، براساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین و شرح داده شود. 

 

این کتاب در ارتباط با شناخت ریشه‌های قرآنی و تاریخی حوزه‌ها و روحانیت و نیز مسؤولیت‌های روحانیان در کلام ولایت با تحقیقات علمی در مجموعه رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمةالله علیه و راهبری‌های حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی به رشته تحریر در آمده است. 

 

محتویات این کتاب خوانندگان را با رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در قرآن کریم، مکتب امام عصر علیه‌السلام و راه‌های برقراری و حفظ حاکمیت اسلام ناب آشنا می‌سازد و دارای محورهای اصلی و کلیدی(14 محور) است که بارها از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بیان شده است.

 

در این کتاب سعی شده است آن دسته از بیانات و توصیه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری که در موارد مختلف تأکید و تکرار شده به صورت کامل آورده شود؛ این کتاب از یک مقدمه و 14 فصل تشکیل شده و کارکردهای ویژه روحانیت شیعه را تبیین می‌کند.

 

کتاب روحانیین در دل‌ها(گفتمان روحانی شیعی، گفتمان حاکمیت اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله) نوشته سید حسن فیروزآبادی در زمستان 1393 با شمارگان 5000 جلد و به قیمت 8000 تومان در 184 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات