۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۱۴۳۲۱

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ آغاز دوره انتخابی قاریان و حافظان ممتاز برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن، بهره‌برداری 6 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در بقاع متبرکه اصفهان و افتتاح یک پروژه عمرانی در کرمان همزمان با دهه فجر از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی با اشاره به آغاز دوره انتخابی قاریان و حافظان ممتاز برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: این دوره با حضور 28 نفر از قاریان و حافظان سطوح ممتاز و عالی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نفرات برتر مسابقات مقطع سنی شکوفه های امسال برگزار می شود.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: در این دوره توانمندی‌های قاریان و حافظان شرکت‌کننده با دقت مضاعف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و قاری یا حافظ اعزامی جهت هر یک از مسابقات بین المللی کشورهای مختلف مشخص خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: این دوره به همت مرکز امور قرآنی و مشارکت دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان شورای عالی قرآن برگزار می گردد.

 

 6 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در بقاع متبرکه اصفهان به بهره برداری می رسد

امیر حسین اسماعیلی پور، معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: همزمان با ایام ا... دهه فجر، 6 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان با اعتباری بیش از 23 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه ها شامل؛ بهره برداری از رواق آیت ا... مهدوی امامزاده شاهرضا(ع)، رونمایی از گنبد امامزاده سید موسی(ع) اردستان، افتتاح سالن اجتماعات حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین، افتتاح رواق امامزاده سید محمد چغا (ع) فریدن، رونمایی از نازک کاری بقعه و رواق امامزاده عبدا...(ع) فریدن، افتتاح رواق و الحاق سالن به حرم امامزاده احمد(ع) خوانسار در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسند که کلیه اعتبارات این فعالیت عمرانی از محل جمع آوری نذورات مردمی و کمک های خیرین تامین شده اند.

 

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین در این ایام با شکوه گنبد مسجد حجت اکبر اصفهان که در خیابان شیخ مفید واقع شده نیز افتتاح و رونمایی می شود که عملیات عمرانی این گنبد در مساحت 220 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 800 میلیون ریال اجرا شده است.

 

اسماعیلی پور در ادامه بیان کرد: ساختمان اداری دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه نیز از دیگر پروژه های عمرانی می باشد که به مساحت 300 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی اجرا شده است که در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

همزمان با دهه فجر یک پروژه عمرانی در کرمان افتتاح می شود

رضا مطیع دولت با گرامیداشت یوم الله دهه فجر به برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در اماکن متبرکه گفت : همزمان سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رواق های ساخته شده حرم مطهر بقعه متبرکه بی بی خاتون (س) روستای جور طی مراسمی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: این پروژه شامل 2 رواق شرقی و غربی به مساحت 680 متر مربع است که عملیات نوسازی و آینه کاری آن از ابتدای سال جاری آغاز شده است و در مراسم جشن سالگرد انقلاب اسلامی در روز 15 بهمن ماه با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این طرح اظهار داشت: هزینه بازسازی رواق های امامزاده بی بی خاتون (س) با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمانی اوقاف و مشارکت خیرین در اجرای طرح مودت تامین شده است./1325/ن604/ی

ارسال نظرات