۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۱۴۳۵۴
آیت الله موحدی کرمانی:

رسیدن به پیروزی در گرو کنار کذاشتن رفتارهای سهم خواهانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ضرورت انتخاب افراد اصلح از سوی جامعه گفت: باید در این مقطع زمانی به وظیفه خود عمل کرده و سهم خواهی نکنیم، باید خدا را در نظر داشته باشیم که این کار ارزشمند است.
آيت الله موحدي کرماني آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در همایش سراسری«عزت ملی» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان عصر امروز سه شنبه در مجموعه فرهنگی آدینه برگزار شد، با اشاره به موضوع انتخابات گفت: راه پیروزی در انتخابات صدق و راستی بوده که از سوی قرآن مشخص شده است، اصولگرایان باید راه قرآن را بشناسند که اگر این کار را انجام دهند پیروز خواهند شد.

 

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات گروهی به نام ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت، بنده در شورای مرکزی گفته ام که اگر خداوند صدق ما را ببیند قطعا یاری خود را شامل ما می کند، اگر به دنبال رای آوری باشیم و خود را ببینیم موفق نشده و این موضوع یک سم کشنده است، در جنگ های صدر اسلام  اگر اخلاص وجود داشت پیروزی به ارمغان می آمد ولی اگر خلوص کنار می رفت شکست محقق می شد، این اتفاق در جنگ احد رخ داد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر صدق و راستی وجود داشته باشد پیروزی قطعی است، تاکید کرد: یکی از معانی صدق این است که ما می خواهیم فرد اصلح را انتخاب کنیم، شورای مرکزی باید سعی کند افراد اصلح، بهترین، شایسته ترین، انقلابی ترین، ولایی ترین و آگاه ترین به مسائل دنیا را انتخاب کند، اگر چنین افرادی انتخاب شود مجلس خوبی خواهیم داشت که البته این کار بسیار مشکل است.

 

وی افزود: توجه به بیانات رهبر از جمله مهم ترین مسائل است، امام(ره) به شورای نگهبان می فرمود؛ محکم بایستید، رهبری نیز همین را بیان می کنند، اگر بخواهیم بیت امام(ره) را از هرنطقه ضعفی منزه بدانیم باید به سخنان امام(ره) توجه کنیم، الان ببینید چقدر جوسازی علیه شورای نگهبان وجود دارد.

 

آیت الله موحد کرمانی با اشاره به سخنان رهبری در مورد انتخابات، اظهار کرد: رهبری فرمودند لیستی که مومن و انقلاب باشد بنده به آن رای می دهم، انسان باید به افرادی که لیست ها را معرفی می کنند توجه کند، همه ما وظیفه داریم به دیگران اهمیت موضوع را تذکر دهیم.

 

وی ادامه داد: امام راحل(ره) فرمودندحفظ انقلاب از روزه و نماز نیز مهم تر است یعنی این انقلاب امانتی است از سوی امام(ره) و شهدا و باید بیشتر از نماز باید برای آن کار کنیم، زمانی که عده ای در امتحان بزرگ عاشورا حضور نیافتند از سوی امام حسین(ع) بنده دنیا نامیده شدند.


 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه  مردم  مجلس خبرگان و شورای اسلامی را تشکیل می دهند، عنوان کرد: باید به افرادی رای دهیم که اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد و  قرار شد رهبر انتخاب شود فرد مناسبی را انتخاب کنند، رهبری فرمودند کلید نظام در دستان رهبر است و بر این اساس خبرگان اهمیت والایی دارد.

 

وی ادامه داد: باید در این مقطع زمانی کنونی به وظیفه خود عمل کرده و سهم خواهی نکنیم، باید خدا را در نظر داشته باشیم و این کار ارزشمند است، براساس روایات فردی که این چنین باشد نامش در زمره اصحاب رسول خدا(ص)، امیرمومنان(ع) و امام حسین(ع) خواهد بود.

 

آیت الله موحد کرمانی با اشاره به علت شهادت شهید بهشتی، تصریح کرد: یک عنصر خائن نفوذی در تشکیلات حزب جمهوری به نام کلاهی سبب شهادت شهید بهشتی شد، وی تظاهر به عبادت می کرد و شهید بهشتی را فریب داد، بهشتی به او اعتماد کرد در صورتی که این شهید بزرگوار بسیار بینش داشت، انسانی که مدعی بود می خواهد امنیت را حفظ کند نقشه کشتن را کشید، سپس معلوم شد که بنی صدر و آمریکا پشت موضوع بوده است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه و اهمیت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: چیزی شبه معجزه در این ایام اتفاق افتاد و عنایت الهی شامل این مردم شد، تحقق انقلاب اسلامی کمتر از غرق شدن فرعون و لشکریانش نیست، پیروزی حضرت موسی(ع) به دلیل مقاومت بنی اسرائیل بود که حضرت به افرادی که زیر ظلم و شکنجه خود و پسرانشان بودند فرمودند صبر کرده، خسته نشوید و از خدا کمک بخواهید، اگر انسان به تنهایی باشد ضعیف است، انقلاب ایران نیز مانند نهضت حضرت موسی(ع) بود.


وی ادامه داد: پیش از انقلاب شاه مردم را می کشت ولی همچنان به خیابان ها می ریختند و شعار مرگ برشاه می دادند، امام(ره) دستور ایستادگی داده و تقیه را حرام می دانستند، خیلی ها این منطق را نمی توانستند هضم کنند، بنده با بزرگانی در نجف صحبت کردم و می گفتند حرکت ایران به جایی نمی‌رسد و امام نمی تواند شاه را بیرون کند، این اتفاق زمانی رخ داد که امام می فرمود؛ شاه رفتنی است.

 

آیت الله موحد کرمانی، ادامه داد: مساله ساده نبوده و خیلی ها درک نمی کردند، وقتی امام(ره) اعلام کرد من عازم ایران هستم بزرگان کشور موضوع را درک نمی کردند، تمام اتفاقات این انقلاب مانند معجزه بوده است، آن شبی که نظام سلطه ایران تصمیم گرفته حکومت نظامی را اعلام کند می خواستند امام(ره)  و یارانش را دستگیر کرده و ببرند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات امام خمینی(ره) علیه حکومت نظامی، ابراز داشت: امام فرمود حکومت نظامی را بشکنید و همه به خیابان ها بریزند، بختیار در آن زمان عاجز شد و نمی توانست همه مردم را بکشد لذا توطئه شکسته شد آیا این کمک الهی نیست، به هنگام ورود ایشان به ایران هیچ ترس و نگرانی نداشتند، باید این درس ها از انقلاب گرفته شده و توجه شود که آیات قران در انقلاب محقق شد./811/پ202/ج1

ارسال نظرات