۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۴۵۵۹
رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه خاتم الانبیا:

باید با شناخت دقیق و بصیرت مانع نفوذ دشمن شد

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیا با اشاره به اهمیت شناخت راه‌های نفوذ و آسیب زدن به انقلاب اسلامی گفت: تداوم انقلاب موضوعی بود که استکبار جهانی به هیچ وجه انتظار آن را نداشت بلکه به خیال باطل خود اینگونه می پنداشت که انقلاب اسلامی توسط ملی گراها و لیبرال‌های داخلی دچار انحراف خواهد شد و از بین خواهد رفت.
حجت الاسلام انصاري رييس عقيدتي سياسي قرارگاه پدافندهوايي خاتم الأنبياء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیا، بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین دوره طرح بصیرت خانواده‌های کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی، با بیان این‌که مسیر شکل گیری انقلاب اسلامی طی سه مرحله بود گفت: مرحله نخست شکل گیری انقلاب در سال 41 با همت امام خمینی (ره) و تلاش یاران او شروع شد و مرحله دوم آن موضوع پیروزی آن است که در سال های 56 و 57 وقتی حرکت آن توفنده شد و به اوج رسید یک پیروزی بی نظیر را برای آن در 22 بهمن ماه رقم زد.

 

وی مرحله ی سوم را تداوم انقلاب دانست و اظهار کرد: این مرحله را باید مهمترین بخش انقلاب به حساب آوریم، تداوم انقلاب موضوعی بود که استکبار جهانی به هیچ وجه انتظار آن را نداشت بلکه به خیال باطل خود اینگونه می پنداشت که انقلاب اسلامی توسط ملی گراها و لیبرال‌های داخلی دچار انحراف خواهد شد و از بین خواهد رفت، ولی این در حالی بود که چنین چیزی اتفاق نیفتاد و انقلاب روز به روز با پشت سر گذاشتن مشکلاتی که برایش ایجاد می شد مصمم تر از گذشته به راه خود ادامه داده و پابرجا و ریشه دارتر می شد.

 

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء در ادامه شناخت آسیب های انقلاب را در تداوم بخشی به آن بسیار با اهمیت خواند و تصریح کرد: باید مسائلی که باعث لطمه زدن به این حرکت می شود را شناخت که این مهم جز با دشمن شناسی قوی و هشیارانه محقق نخواهد شد.

 

حجت الاسلام انصاری به حدیثی از امام کاظم (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت در این روایت که روایتی بسیار روشنگرانه و دقیق است راه سعادت و نجات را در معرفت و علم و آگاهی می داند و می فرماید: «رایت علم الناس فی اربع» یعنی « علم و آگاهی مردم را در چهار مرحله دیدم»، حضرت مرحله اول را شناخت هدف می داند، زیرا کلید اول سعادت انسان است و بدون شناخت هدف نمی توان در راه آن قدمی از قدم برداشت.

 

وی دومین مرحله علم و معرفت را با توجه به این حدیث نورانی، شناخت توانمندی ها عنوان کرد و گفت: بعد از اینکه هدف مشخص گردید انسان باید دارائی ها و امکانات خود برای رسیدن به آن را نیز بشناسد، چشم، گوش، دل و عقل از جمله امکانات بزرگ انسان برای تشخیص و حرکت کردن در مسیر سعادت هستند.

 

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء سومین مرحله رسیدن به معرفت را شناخت وظیفه دانست و اظهار کرد: بعد از شناخت هدف و شناخت توانمندی ها نوبت به شناخت وظیفه می رسد، لازم است انسان در این مرحله با افزایش بصیرت خود به شناخت وظیفه ها بپردازد و در مسیر آنها حرکت کند.

 

حجت الاسلام انصاری چهارمین مرحله رسیدن به معرفت را دشمن شناسی دانست و گفت: لازم است انسان با شناخت دقیق و با بصیرت از دشمن، از نفوذ دشمن جلوگیری کند.

 

وی در ادامه اولین انحراف جامعه  اسلامی را عدم توجه به مسأله بسیار مهم غدیرخم ذکر کرد و افزود: بی بصیرتی مردم باعث شد، جامعه اسلامی به سفارشات پیامبر اکرم (ص) توجهی نکرده از ولایت منحرف شود و نتایج بسیار خطرناک این انحراف همان مسائل بسیار تاسف انگیزی است که کشور های اسلامی امروز با آن روبرو هستند.

 

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران ادامه همان حرکتی است که پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد، در اوایل پیروزی انقلاب کسانی که به اسلام معتقد نبودند در قالب جبهه ملی فعالیت می کردند و دشمن هم به آنها بسیار امیدوار بود.

 

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: کمک خداوند و درایت امام خمینی (ره) آنها را کنار زد و به شکر خدا به جایی نرسیدند. وی در ادامه ایجاد مشکلاتی مثل قائله آمل، سیستان و بلوچستان و کردستان را جزء اولین اقدامات خصمانه دشمن در مقابله با پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وقتی دیدند از این راه به جایی نمی رسند با شروع جنگی تمام عیار علیه نظام مقدس اسلامی، شرق و غرب عالم برای از بین بردن این نظام الهی متحد شدند.

 

وی افزود: دشمن از این طریق هم به جایی نرسید و مات و مبهوت به تغییر سیاست های خصمانه خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء با اشاره به تشکیل دو جبهه خطرناک را پس از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی دو جبهه ی تهاجم فرهنگی و تهاجم اقتصادی تصریح کرد: مسأله شبیخون فرهنگی که در اوایل دهه 70 از سمت مقام معظم رهبری گوشزد شد آنقدر مورد بی توجهی واقع شد که ما شاهد فتنه های بزرگی در سال های 78 و به فاصله 10 سال در سال 1388 بودیم. فتنه هایی که طی آن به همه مقدسات اهانت شد و تدابیر مدبرانه  رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت بالای قاطبه مردم متدین ایران اسلامی بود که آتش فتنه ها را خاموش و دشمنان را مثل همیشه مایوس کرد.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه هر دو جبهه فرهنگ و اقتصاد دو حوزه تاثیر گذار بر نهاد مقدس خانواده هستند گفت: دشمن با توطئه های بی شمار خود در این دو میدان، قلب خانواده ایرانی را نشانه گرفته است زیرا می داند خانواده در ایران به عنوان نهادی مقدس، زمینه تربیت انسان هایی بیدار، متعهد و متدین را فراهم آورده است.

 

وی در پایان برگزاری دوره های بصیرت برای خانواده را یکی از مهمترین راههای خنثی سازی این توطئه ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز به لطف خدا قاطبه خانواده ها از بصیرت لازم برخوردارند و هر کجا لازم باشد با دفاع از حریم ولایت در مقابل دشمنان، توطئه های ننگین استکبار را در نطفه، معدوم خواهند کرد./1304/202/ب3

ارسال نظرات