۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۱۴۶۰۰
رییس سازمان اوقاف خبر داد؛

بومی سازی فعالیت‌های اوقاف در عرصه‌های مختلف

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه عواید موقوفات باید طبق نیات واقف عمل شود از بومی سازی در فعالیت های سازمان اوقاف خبر داد.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر بهره برداری از تابلوی روزشمار آغاز فاز سوم موقوفه مرحوم "محمدعلی ناصری "در منطقه داماهی بندرعباس با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه،مدیر کل اوقاف استان و مدیر عامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات هرمزگان آغاز شد.

 

دراین مراسم حجت الاسلام "محمدی" نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه از تابلوی روزشمار اجرای پروژه موقوفه ناصری رونمایی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در این مراسم با تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بر لزوم برگزاری با شکوه مراسم این ایام برای نسل جوان و تبیین رشادت های صورت گرفته تاکید کرد.

 

حجت الاسلام "محمدی" همچنین هدف از سفرخود به هرمزگان را بررسی و پیگیری های اجرای برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف در استان های کشور از جمله هرمزگان عنوان کرد و افزود:در این سفر موانع و مشکلات استان را نیز مورد بررسی قرار داده و تمهیداتی برای رفع مشکلات موجود اندیشیده خواهد شد.

 

وی با اشاره به آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای برنامه ششم توسعه مطابق با سیاست های رهبرمعظم انقلاب در این بخش خاطرنشان کرد: بومی سازی در فعالیت های سازمان اوقاف، فعالیت های فرهنگی و اداره موقوفات و بقاع و امامزادگان را در دستور کار داریم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با قدردانی از فعالیت های عمرانی و اجرای پروژه های تجاری در هرمزگان تصریح کرد:باید با روحیه جهادی و انقلابی ، اجرای پروژه ها با سرعت و استحکام بیشتری به پیش رود و عواید و برکات این موقوفات طبق نیات واقف عمل شود.

 

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات هرمزگان نیزدر این مراسم گفت:طبق روزشمار، این پروژه در مدت یک هزار و646روز با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود.

 

"سیدمحمدکریم ربانی" گفت: متراژ عرصه این پروژه 18500 مترمربع و متراژ عرصه زیرساخت آن 11485مترمربع می باشد.

 

ربانی گفت: متراژ اعیان آن 53هزارمترمربع است و تعداد طبقات نیز بین چهار و نیم تا پنج طبقه است.

 

ربانی تعداد واحدهای تجاری این پروژه را 186واحد تجاری 50تا800 متری اعلام کرد.

 

به گفته مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات هرمزگان ارزش سرمایه گذاری این پروژه 824میلیارد ریال برآورد شده است و درآمد حاصل از فروش واحدهای این پروژه 400میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی گفت:این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود ودر مدت54ماه مراحل اجرایی پروژه به پایان خواهد رسید.

 

درحال حاضر پروژه 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با رسیدن به 40درصد پیشرفت فیزیکی، واحدها پیش فروش می شود.

 

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات هرمزگان در زمینه پروژه های دردست اجرا نیزگفت:درحال حاضر 16پروژه عمرانی باعرصه پوشش 35هزار و820مترمربع و زیربنای100هزارو 350متربع در استان در دست اجرا داریم.

 

ربانی ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها را 135میلیارد تومان و ارزش افزوده و درآمد حاصل از فروش این پروژه ها را 494میلیارد تومان اعلام کرد.

 

مدیرکل اوقاف وامورخیریه هرمزگان نیز از 183وقف جدید در استان در سال جاری خبرداد که نشان از استقبال واقفین خیراندیش از این سنت حسنه دارد.

 

گفتنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با آیت ا... "نعیم آبادی" نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار واز پروژه های تجاری مسکونی و حسینیه موقوفه "برخورداری"، ساختمان در حال ساخت اداره کل اوقاف وامورخیریه هرمزگان و... بازدید کرد./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات