۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۶۵۲
معاون آموزشی المصطفی خبر داد؛

راه‌اندازی 4 رشته دکترا در جامعه المصطفی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی جامعه­المصطفی­العالمیه با بیان این­که جغرافیای فعالیت­های المصطفی قرآن است، از راه‌اندازی چهار رشته جدید دکترا در نظام آموزشی این مرکز علمی حوزوی خبر داد.
جامعة المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام قنبری معاون آموزش جامعه­المصطفی­العالمیه شب گذشته در بیست و یکمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت­هایی که در معاونت آموزش المصطفی در حوزه دین پژوهی انجام می­شود، خاطرنشان کرد: جامعه­المصطفی فعالیت­های آموزشی خود را بر محور قرآن قرار داده و فعالیت­های مستقیم این معاونت بیشتر تفسیر، مطالعات قرآنی و مطالعات تطبیقی و فعالیت­های غیرمستقیم آن در قالب حدیث، علوم شهودی و نقلی که جغرافیای بحثشان قرآن است و حول محور قرآن سامان­دهی شده­اند.

 

وی حرکت المصطفی را عالمانه توصیف کرد و اظهار داشت: حرکتی که امروز در المصطفی شروع شده، بسیار عالمانه است؛ از بدو ورود طلبه به این سیستم آموزشی تا زمان فارغ التحصیلی در کشورهای مختلف مدیریت شده که فضای قرآنی در تمام نمایندگی­های المصطفی باشد.

 

معاون آموزش جامعه­المصطفی­العالمیه از راه­اندازی 4 رشته جدید دکتری در جامعه­المصطفی خبرداد و گفت: همه طلاب در تمام دنیا از لحاظ قرآنی و پژوهشی و بعد از تحصیل همگی بسیج شده­اند تا در خدمت قرآن باشند و این نهضت مبارک را رغم زنند؛ اخیرا 4 رشته دکتری را در سیستم آموزشی المصطفی تعریف کرده­ایم و دکتری پژوهشی قرآن و علوم  مستشرقان از جمله آنها است که مجوز آن گرفته شده است.

 

حجت­الاسلام قنبری افزود: در بحث متون و تکنولوژی آموزشی، آموزش خود مبتنی بر علوم عالمانه است که در تدوین، چاپ و ارزیابی متون برنامه­های خوبی را داشته­ایم و 25 متن درسی جدی در حالت تدوین است.

 

وی اظهار داشت: 1300 پایان­نامه­ قرآنی انجام شده و 873 مورد آنها قرآن و بقیه حدیثی است؛ در حال حاضر 376 پایان‌نامه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) دفاع شده است، 175 مورد در مجتمع آموزش عالی فقه و بقیه پایان­نامه­ها در سایر مراکز المصطفی در داخل و خارج کشور دفاع شده­اند.

 

معاون آموزش جامعه­المصطفی­العالمیه درباره فعالیت­های آموزشی المصطفی خاطرنشان کرد: فعالیت­های این معاونت به صورت غیرحضوری، مکاتبه­ای و اینترنتی و کوتاه مدت انجام می شود؛ دوره های آموزشی در فضای مجازی و به 7 زبان ارائه می­شود و دوره­های کوتاه­مدت به 15 زبان به صورت­های مختلف در حال انتشار است./822/پ202/ی

ارسال نظرات