۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۸۴۸
علی باقری تبیین کرد؛

اسلام رحمانی؛ مجری جریان نفوذ

خبرگزاری ر سا ـ عضو تیم سابق مذاکرات هسته ای گفت: جریان نفوذ بیان می کند انقلاب اسلامی پروژه ای برای سرنگونی نظام شاهنشاهی بوده که به وظیفه خود نیز به خوبی عمل کرده است اما نمی توان برای همیشه و تا ابد آن را پیاده کرد.
پروژه نفوذ علي باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی باقری کنی عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته ای در همایش افتتاحیه راهیان نور با گرامی داشت ایام دهه فجر و با اشاره به جریان نفوذ گفت: نفوذ در مؤلفه های قدرت صورت می گیرد یعنی جریان نفوذ در مراکز قدرت چه نرم و چه سخت و چه نظامی نفوذ می کند تا بتواند تأثیرات فراوانی را ایجاد کند.

 

باقری کنی با بیان این که انقلاب اسلامی دارای دو جهت سلبی و ایجابی است، اظهار داشت: جهت سلبی که نفی سلطه است دارای دو قسم داخلی و خارجی است، نفی سلطه در عرصه داخلی آزادی و در عرصه خارجی استقلال را برای کشور تأمین می کند.

 

وی رابطه جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی را عرصه ایجابی دانست و گفت: یکی از اهداف جریان نفوذ قطع ارتباط جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی است؛ این هدف در زمان دولت موقت نیز وجود داشت اما به دلیل قدرت امام خمینی(ره) در پوشش قرار گرفت و در زمان اصلاحات و اکنون بسیار بیان می شود.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: جریان نفوذ بیان می کند انقلاب اسلامی پروژه ای برای سرنگونی نظام شاهنشاهی بوده که به وظیفه خود نیز به خوبی عمل کرده است اما نمی توان برای همیشه و تا ابد آن را پیاده کرد.

 

وی با تأکید بر این که اگر رابطه جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی قطع گردد خسارت هایی به نظام خواهد رسید، بیان داشت: اگر رابطه جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی قطع گردد رابطه انقلاب با هویت دینی قطع خواهد شد و در این  صورت ما را از اصالت دینی دور خواهد کرد.

 

عضو تیم سابق مذاکرات هسته ای ادامه داد: در این صورت نقشه طراحی شده دشمن به هدف خود نزدیک خواهد شد؛ برای دشمن در صورتی که چار چوب مورد نظرش یعنی امنیت اسرائیل، جلوه نکردن انقلاب اسلامی در سطح جهان، و موارد دیگر تأمین شوند اهمیتی ندارد که این کشور چگونه مدیریت می شود حتی اگر روحانیت سر کار باشد.

 

وی با بیان این که استقلال از مؤلفه های قدرت است، اظهار داشت: جریان نفوذ در این زمینه پارادوکس استقلال و توسعه را مطرح می کند و بیان می کند اگر قصد توسعه دارید باید بسیاری از مرزهایی را که ایجاد کرده اید برطرف سازید تا به توسعه دست پیدا کنید.

 

باقری ادامه داد: سریع القلم در کتاب ایران و جهانی شدن که با مقدمه رییس جمهور به چاپ رسیده است می گوید اگر بخواهیم اسلام را راهنمای عمل قرار دهیم با توسعه سازگار نیست و باید در این شعار تعدیل ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به جایگاه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: ایران پیش از انقلاب دارای چهار مولفه قدرت، موقعیت جغرافیایی، منابع و ذخایر، عقبه و راهبرد قدرت نظامی بوده است که دو مولفه نخست ثابت هستند و اگر حکومت دیگری نیر در ایران باشد دارای این دو مولفه خواهد بود؛ دو مولفه قدرت نظامی و عقبه به دلیل وابستگی ایران به آمریکا با سقوط رژیم شاهنشاهی این دو مولفه نابود شدند اما بعد از پیروزی انقلاب به شدت از نظر کمی و کیفی رشد پیدا کرده اند.

 

این استاد دانشگاه با بیان این که رشد کمی و کیفی قدرت ایران موجب توجه نظام سلطه به ایران شده است، خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ایران ساختار نظام حاکم بر جهان را به هم ریخته است؛ دشمن به جهت مقابله با این نظام، اسلام رقیب که به گفته امام خمینی(ره) اسلام امریکایی است را ایجاد کرده اند.

 

وی اضافه کرد: به دلیل این که اسلام امریکایی گسترش یابد اسلام خشن که زمینه های آن از قبل وجود داشته است را گسترش دادند، اکنون اسلام امریکایی به نام اسلام رحمانی وظیفه اصلی جریان نفوذ را اجرا می کند و قابلیت القای عوامانه را نیز دارا است.

 

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای انسجام و اقتدار داخلی را مولفه دیگر قدرت بیان کرد و اظهار داشت: اقتدار داخلی ایران ترکیبی از رهبری مردم و روحیه ایثار و انقلابی است و دشمن بسیار تلاش می کند که در آن خلل ایجاد کند و سلب این اقتدار بکی از اهداف دشمن است چنانچه اوباما در اسفند سال 92 بیان می کند هدف ما تغییر در ایران است.

 

وی با تأکید بر این که در مذاکرات با 5+1 صرفا بحث هسته ای مطرح نبوده است، گفت : دشمن دو هدف راهبردی را در این برهه دنبال می کند که نخستین آن جلوگیری از نقش ایران در منطقه و دیگری تغییر در ترکیب سیاسی قدرت و حاکمیت ایران است و دلیل تاکید برخی بر انتخابات مجلس از دو سال گذشته همین مورد است.

 

باقری خاطر نشان کرد: در مذاکرات دو نوع گفت و گو وجود دارد یک نوع به مسیر 1 شهرت دارد که وزیر امور خارجه وارد می شود و نوع دیگر مسیر 2 است که افراد سطح پایین تر وارد گفت و گو می شوند؛ برخی عناصر داخلی در جریان مذاکرات بیان کرده اند ترجیح بر آن است که دو خط موازی شامل مذاکرات مستقیم ایران و امریکا پیگیری شود و مذاکرات نباید به بحث هسته ای متوقف شوند.

 

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به حسن روحانی گفت: رهبر معظم انقلاب در دو نامه به رئیس جمهور بیان کرده اند آن چیزی که حاصل شده است از جهت مقاومت است اما جریان حاکم در حال تلقین است که این موفقیت به سبب منطق و مذاکرات بوده است؛ خط نفوذ در حال فعالیت است که روحیه مقاومت را در افکار جامعه نابود سازد./1324/پ202/ج

ارسال نظرات