۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۱۴۸۵۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تحریف کنندگان امام به دنبال رابطه با آمریکا هستند/ نفاق و انحراف انقلاب اسلامی را تهدید می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نورانی در نشست سیاسی در قم گفت: افرادی که برداشت های سلیقه ای از امام خمینی(ره) می کنند، به فکر رابطه با آمریکا هستند؛ این تفکرات به دنبال سکولاریزه کردن کشور هستند و وطیفه مردم انقلابی، جلوگیری از این انحرافات است.
حجت الاسلام سيد ابوالفضل نوراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالفضل نورانی از اساتید حوزه و دانشگاه، پنجشنبه شب در نشست سیاسی که در مسجد شهدای منطقه زاویه قم برگزار شد با اشاره به انحرافات بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: تمام سختی ها و مشکلات زمان اهل بیت(ع)، به دلیل وجود افراد منافق و انحراف پس از رحلت رسول خدا(ص) بود.

 

حجت الاسلام نورانی با تأکید بر اینکه خطر افراد منافق بیشتر از دشمن است، گفت: انحرافاتی که در صدر اسلام رخ داد، ممکن است که در عصر حاضر و در جمهوری اسلامی ایران نیز اتفاق بیفتد؛ برخی فکر می کردند که می توانند بعد از رحلت امام خمینی(ره)، وضعیت کشور را به پیش از انقلاب برگردانند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در گذشته و حال افرادی بوده‏اند که تمام ظواهر اسلام را رعایت می کرده و خود را از یاران امام راحل معرفی کرده اند؛ این افراد حتی با امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب عکس دارند، اما در عین حال با آنها کاملا مخالف هستند؛ چنین افرادی ایمان قلبی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز افراد منافقی زندگی می کردند که حضرت محمد(ص) آگاهی داشت که همین افراد بعد از رحلتش، با اهل بیتش(ع) چه رفتاری می کنند؛ اما به ناچار با آنان هم کلام می شد؛ افرادی نیز بعد از رحلت امام خمینی(ره) نسبت به انقلاب سرد شدند و از آن فاصله گرفتند.

 

حجت الاسلام نورانی ابراز کرد: فردی که هم لباس بنده، از قشر روحانیت و خود را مدعی خط امام راحل معرفی کرده بود، در مصاحبه ای بعد از رحلت امام خمینی(ره) گفته بود که من مخالف رهبری هستم و به آن اعتقادی ندارم.

 

 وی ادامه داد: خبرنگاری از این فرد پرسیده بود که شما با این عقیده چرا در کنار امام خمینی(ره) بودید؛ وی در پاسخ گفته بود که من مخالف امام خمینی(ره) بودم اما می‏ترسیدم نظر خود را ابراز کنم؛ چنین افرادی در این کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چشم دوخته‏اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به عدم سوء استفاده امام خمینی(ره) از روابط اشاره و خاطر نشان کرد: حاج آقا مصطفی خمینی از نظر علمی هم تراز شهید بهشتی بود، اما امام راحل هیچ گاه به خاطر نسبتی که با وی داشت، صفاتی که برای شهید بهشتی به کار برد، برای حاج آقا مصطفی به کار نبرد.

 

وی اظهار داشت: نفاق و انحراف، امروز این انقلاب را تهدید می کند؛ هر کس که می خواهد با عقاید و نظرات امام خمینی(ره) آشنا شود، به تأکید خود ایشان، باید به دست نوشته ها، فیلم ها و صدای ایشان مراجعه کند و به خاطرات افرادی که هر روز امام خمینی(ره) را آن طور که دوست دارند توصیف می کنند، اهمیت ندهد.

 

حجت الاسلام نورانی به جمله معروف امام خمینی(ره) درباره آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی حضرت امام(ره) فرموند که آمریکا شیطان بزرگ است، یعنی این که آمریکا هیچ گاه دست از دشمنی بر نمی دارد؛ برخی با تحریف و نسبت دادن بعضی جمله ها و بیان خاطرات، سعی دارند که شخصیتی دوگانه از امام خمینی(ره) برای نسل جوان ترسیم کنند تا بتوانند با آمریکا رابطه برقرار کنند.

 

وی برداشت های سلیقه ای از امام خمینی(ره) را تحریف تاریخ خواند و اظهار داشت: با برداشت های سلیقه ای، امام و انقلاب دیگری به نسل جوانی معرفی می کنیم که آن دوره را درک نکرده است؛ تمامی اقشار مردم به ویژه روحانیت و دلسوزان انقلاب وظیفه دارند که جلوی این تحریفات را بگیرند؛ چرا که افرادی که سینه به سینه امام بودند، به جای تعریف، به تحریف ایشان پرداخته اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که حرم و آثار مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با عقاید و سلایق ایشان سازگار نیست؛ هیچ گاه امام خمینی(ره) دو گانه با سخن نگفته است و به این گونه نبوده که در مقابل مردم حرفی بزنند و در تنهایی با افراد خاصی، نظرات مخالفی ارائه دهند.

 

وی به انتشار کتاب «ایران و جهانی شدن» انتقاد کرد و گفت: کتابی که در سال 1384 تدوین شده بود و به دلیل مشکلات محتوایی اجازه چاپ نیافت، در سال گذشته در نمایشگاه کتاب عرضه شد؛ این کتاب که نوشته محمود سریع القلم، مشاور ارشد رییس جمهور وقت است، تنها راه حل رفع مشکلات اقتصادی را برقراری روابط با آمریکا به صورت گسترده می داند؛ در این کتاب عنوان شده که آمریکا باید در فرهنگ و حتی قانون اساسی کشور نیز دخالت کند.

 

حجت الاسلام نورانی در ادامه اظهار داشت: به محض برداشته شدن تحریم ها، پول های آزاد شده را خرج خرید هواپیماهایی کردند که گنجایش آن را در داخل کشور نداریم؛ از یک نوع هواپیما بیش از 10 عدد سفارش داده اند در حالی که کشور سازنده آن فقط 10 عدد از آن نوع دارد؛ از همه بدتر این که این هواپیما فقط در یک فرودگاه کشور می تواند فرود بیاید؛ نکته دیگر این است که مگر چند درصد از مردم کشور از هواپیما استفاده می کنند و بیشترین استفاده آن برای قشر مرفه است.

 

وی با تأکید بر حق الناس بودن رأی عنوان کرد: مردم و کشوری که 300 هزار شهید داده است، نباید به تفکراتی رأی بدهد که مانع پیشرفت کشور شود و فناوری هسته ای را به این وضعیت برساند؛ چنین تفکراتی قصد جمهوری اسلامی ایران را همچون برخی کشورهای به ظاهر اسلامی، سکولاریزه کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: دشمنان انقلاب تمام توان خود را به کار گرفته اند تا این نظام را از طریق انتخابات پیش رو به چالش بکشند؛ نمونه آن هم نام نویسی کاندیداهایی است که از زندان مرخصی گرفته اند؛ مردم نیز وظیفه دارند که با آگاهی و بصیرت پای صندوق های رأی بروند./840/پ202/ج

 

ارسال نظرات