۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۱۴۹۴۶
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح در جریان انتخابات وامدار جناح خاصی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرجی با بیان این‌که نیروهای مسلح در جریان انتخابات وامدار جناح خاصی نیست، گفت: عضویت و دخالت و ورود نیروهای مسلح در مناقشه های سیاسی و تبلیغات در عرصه انتخابات ممنوع است.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فرجی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادگاه ویژه روحانیت استان امروز در همایش روحانیان شاغل در نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان‌شرقی موضوع استقلال نیروهای مسلح را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: نیروهای مسلح در جریان انتخابات آینده وامدار جناح خاصی نیست.


وی با بیان این‌که عضویت و دخالت و ورود نیروهای مسلح در مناقشه های سیاسی و تبلیغات در این عرصه ممنوع است، خاطرنشان کرد: تمام هدف روحانیان فعال در نیروهای مسلح بایستی تبیین شاخص‌های نماینده ولایت‌مدار از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشویق برای حضور حداکثری مردم باشد.


حجت الاسلام فرجی افزود: مسیر نیروهای مسلح باید در خط رهبری باشد و در این شرایط اصل، تبلیغ و تبیین خود انتخابات است، نه تبلیغ نماینده خاص، بنابراین طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) هیچ یک از نیروهای مسلح نباید در حزب یا گروهی وارد شوند و برخلاف قانون عمل کنند.


رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: مسؤولان و فرماندهان نیروهای مسلح موظف هستند در این زمینه تذکرهای لازم را به نیروهای زیرمجموعه خود ارائه دهند و در صورت عدم توجه با آن ها برخورد یا عزل و برکنارشان کنند، چراکه هدف از برگزاری انتخابات تقویت پایه‌های نظام اسلامی ایران است.


رییس دادگاه ویژه روحانیت استان با بیان این‌که رسالت روحانیان شاغل در نیروهای مسلح بصیرت‌بخشی و آگاه‌سازی نیروها از اهداف و توطئه‌های دشمنان نظام است، گفت: دشمن چشم امید به انتخابات آینده دوخته است، نباید اجازه داد نقشه‌های شوم دشمنان تحقق یابد.


همچنین حجت الاسلام حسن کاملی فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: این نخستین همایش مشترک روحانیان شاغل در نیروهای مسلح استان است و هدف از آن بررسی مسائل مهم مشترک و تبادل نظر و مشورت در مورد مسائل جاری است.


وی با بیان این‌که روحانیت نقش روشنگری و هدایت اقشار مختلف جامعه در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر عهده دارد، گفت: دشمن با پروژه نفوذ به دنبال رخنه در ساختارهای سیاسی، اقتصدی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران است./935/202/ب2

ارسال نظرات