۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۴۹۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت طلایه دار مبارزه با رژیم ستم شاهی بودند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، بصیرت افزایی روحانیت را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مردم به پیروی از روحانیت به صحنه آمدند و خواستار حاکمیت دین و ارزش های اسلامی و اخلاقی شدند.
حجت الاسلام قاسم ارمي

حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که نقش روحانیت در آگاه کردن مردم نسبت به ظلم و استبداد رژیم ستم شاهی به مردم ایران، بسیار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مؤثر بود، گفت: با آگاه شدن مردم نسبت به مسائل وقت و طلایه دار شدن روحانیت در ختم مبارزه با رژیم ستم شاهی، شاهد پیروزی انقلاب بودیم.

 

وی افزود: در مبارزات انقلاب اسلامی ایران تعدادی از علما تبعید و شهید شدند و یا به زندان رفتند که نمونه آن امام راحل بود.

 

حجت الاسلام ارمی با بیان این که با مقاومت و روحیه دین خواهی مردم، دعوت روحانیت اجابت شد، گفت: مردم به پیروی از روحانیت به صحنه آمدند و در صحنه مبارزه حضور پیدا کرده تا خواستار حاکمیت دین و ارزش های اسلامی و اخلاقی شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، بصیرت افزایی روحانیت را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نقش مردم مؤمن و انقلابی را نباید در پیروزی انقلاب نادیده گرفت.

 

وی با تأکید بر نقش محوری روحانیت در تثبیت انقلاب اسلامی ایران، گفت: بعد از 22 بهمن 57، توطئه های دشمن از سوی امام راحل گوشزد و اهداف دشمن نیز بیان شد.

 

به گفته وی، امام خمینی(ره) تئوری ولایت فقیه به عنوان یک تئوری جامع، ملکوتی و آسمانی را طراحی کرد و حکومت اسلامی را بر اساس آن ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل تثبیت شد، گفت: یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب، نظام جمهوری اسلامی است که باید در حفظ این نعمت الهی کوشید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه دلیل نامگذاری دهه فجر به عنوان ایام الله را تجلی عظمت خداوند دانست و گفت: قدرت خداوند در دهه فجر به جلوه نشست و آنچه بعد از غیبت کبری، تمام علما به دنبال آن بودند، امام راحل آن را عملی و اجرایی کرد.

 

وی با بیان این که بعد از رحلت امام، خداوند آیت الله خامنه ای را به عنوان نعمتی الهی به جهان اسلام ارزانی داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل را طی می کند، از این رو شکوه فعلی انقلاب به برکت رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب است.

 

به گفته وی، بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب و علی رغم خواست دشمنان، ایران اسلامی در مسیر رشد، بالندگی و پیروزی است.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: مردم با حضور خود در انتخابات آینده، پایه های انقلاب را مستحکم تر خواهند کرد، چرا که هر رأی مانند یک بمب بر سر استکبار جهانی است./1307/302/ب1

ارسال نظرات