۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۱۵۰۷۸
استاد حوزه علمیه:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه‌ای شرعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه رفسنجان با توجه به این که حضور در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه‌ای شرعی برای مردم محسوب می شود، گفت: مردم با حضور خود در دراهپیمایی 22 بهمن به دشمن بگویند که اتحاد دارند و وابسته به کشورهای غربی نیستند.
حضور مردم در راه پيمايي 22بهمن 22بهمن راهپيمايي 22بهمن راهپيمايي 22بهمن

حجت الاسلام علی محرابی استاد حوزه علمیه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: حرکت انقلاب اسلامی ایران، از سوی امام خمینی(ره) ریشه از سال 1341 دارد.

 

وی افزود: ریشه قدیمی حرکت انقلابی مردم ایران، نشان از اتحاد و استقلال دارد که مردم می خواهند خود برای کشور تصمیم گیری کنند و زیر بار ظلم نروند.

 

حجت الاسلام محرابی با بیان این که عزت کشورمان را مدیون امام خمینی(ره) هستیم و کسی هم در آن تردید ندارد، اظهار داشت: ورود امام خمینی به کشور مساوی با از بین رفتن حکومت 2500 ساله شاهنشاهی بوده که امام خمینی فرمودند من به واسطه خود این مردم، حکومت تعیین می کنم.

 

وی ابراز داشت: مردم ایران از 19 دی با تجمع علیه دولت شاه، شعارهایی را بر ضد دولت شاه سر می دادند که در این دوران توانستند با تجمعات خود شاه را از کشور بیرون کرده که این آغاز خوشحالی مردم بود.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که حکومت شاه، پسر امام خمینی را شهید کرد، خاطرنشان کرد: زمانی که مردم علیه شاه به خیابان ها آمده بودند و شاه هم می دانست که یکی از علت های آمدن مردم به خیابان ها، پسر امام است، تصمیم گرفت که سید مصطفی خمینی را شهید کند.

 

وی تأکید کرد: طبق قانون عقل، مردمی که در کشوری زندگی می کنند و قانون ها آن سرزمین را رعایت می کنند، باید در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت کنند تا به دشمن نشان دهند که ایران همچنان روی پای خود ایستاده است.

 

حجت الاسلام محرابی با توجه به این که حضور در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه شرعی برای مردم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: مردم با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن افزون بر این که جواب خوبی به دشمن دهند، مقداری از خون پاک شهیدان را هم جواب دهند تا در روز قیامت مدیون خون شهیدان نباشیم.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان بیان داشت: اجرا کردن اقتصاد و فرهنگ اسلامی و جواب نه به فرهنگ غربی، شعار راهپیمایی22 بهمن است.

 

وی در پایان گفت: مردم بدانند که اگر در این راهپیمایی شرکت نکنند، دشمن را خوشحال کرده و قانون جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشته اند./9707/302/ب1

ارسال نظرات