۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۱۵۰۹۵

برگزاری همایش بین‌المللی دانشجویی «آزادی قدس» در ترکیه

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «همه با هم قدس را آزاد می‌کنیم» از دیروز، 16 بهمن‌ماه، در شهر «استانبول» ترکیه آغاز شد و تا امروز شنبه ادامه دارد.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «همه با هم قدس را آزاد می‌کنیم» به‌ همت ائتلاف جهانی سازمان‌های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین، از دیروز، 16 بهمن‌ماه، در شهر «استانبول» ترکیه آغاز شد و تا امروز شنبه ادامه دارد.

 

این همایش با هدف تقویت ارتباط با سازمان‌های دانشجویی و جوانان جهان اسلام با هدف خدمت به مسئله فلسطین در حال برگزاری است.

 

ده‌ها تن از فعالان سیاسی و رسانه‌ای از 30 کشور اسلامی در این همایش که با حمایت انجمن «جوانان آناتولی» ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

 

«زیاد ابو مخله»، عضو ائتلاف جهانی سازمان‌های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین ریاست این همایش را برعهده دارد و «صالح توران»، رییس انجمن «جوانان آناتولی» ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه این همایش سخنرانی کرد.

 

زیاد ابو مخله ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: «ما در این مکان گردهم آمدیم تا به طرحی واحد و یکپارچه برای آزادی قدس دست پیدا کنیم و بر گزینه مقاومت با تمامی اشکال علمی، فکری، رسانه‌ای، فنی، تسلیحاتی و سیاسی آن تأکید کنیم».

 

وی افزود: «ما درصدد متحد‌ساختن و یکی‌کردن قدرت و توانمندی تشکل‌های دانشجوی جهان اسلام جهت دستیابی به هدف موردنظر در مسئله بیت‌المقدس هستیم و این هدف مهم با تلاش و همبستگی امت اسلامی محقق می‌شود».

 

«اسماعیل هنیه»، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در یک سخنرانی ضبط‌شده در مراسم افتتاحیه این همایش، از امت اسلامی و عربی خواست که فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را برای شکستن محاصره نوار غزه بیشتر کنند.

 

 ائتلاف جهانی سازمان‌های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین نشئت‌گرفته از ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین است که در آوریل 2013 تأسیس شد و در زمینه هماهنگی تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی دانشجویی و جوانان جهان فعالیت می‌کند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات