۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۵۲۶۰

شصت و نهمین شماره ماهنامه ماهک به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ شماره 69 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهنامه ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و نهمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه بهمن‌ماه 1394 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «از همه مهربون‌تر»، «چی بود؟ چی شد؟»، «سلام امام زمان»، «داستان/ جوجه‌تیغی که جوجه‌گلی شد»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «با کتاب زندگی کنیم» و «نوک تیر برق» برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخشی از این ماهنامه با عنوان امام زمان می‌خوانیم: یک روز مادرم گفت: از این به بعد روزی چند کلمه با امام حرف بزن. شانه‌هایم را بالا دادم و پرسیدم: آخه من چی بگم به امام؟ مادرم جواب داد: هر چی که دوست داری؛ مثلا کارهای صبح تا شبت را برای امام تعریف کن. تعجب کردم و گفتم: حتی کارهای اشتباه؟

 

مادرم گفت: حتی کارهای اشتباهت را هم تعریف کن. بعد هم از آقا معذرت‌خواهی کن و بگو برایت دعا کنه. هر دو کمی ساکت بودیم. کمی بعد، مادر با مهربانی گفت: البته باید قول بدهی که دیگر آن اشتباه را تکرار نکنی. من هم گفتم: چشم!

 

آقاجان! راستش من امروز یک کار اشتباه کردم. فقط خواستم شوخی کنم؛ اما باعث شد دروغ بگویم. مدادتراش دوستم عاطفه را برداشتم و گفتم دست من نیست. عاطفه هم بعد از این‌که فهمید مدادتراش دست من بوده از من ناراحت شد.

 

خواستم به شما بگویم که من اشتباه کردم. قول می‌دهم که دیگر دروغ نگویم. شما هم برای من دعا کنید. راستی آقا! از عاطفه هم معذرت‌خواهی کردم؛ تا فردا خداحافظ! «.... و زبان‌های ما را به راست‌گویی استوار گردان(قسمتی از دعای حضرت مهدی)».

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «بیا به شهر ما/ زنجان»، «سرباز کوچک»، «جدول ربیع‌الثانی»، «دانستنی‌ها»، «مهدی‌یار راست‌گو»، «داستان‌های شما»، «نقاشی‌های شما» و «مثل امام» اشاره کرد.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مثل امام می‌خوانیم: «بابابزرگ می‌گوید: سال‌ها قبل، یک شاه زورگو در کشور ما بوده است. امام خمینی با کمک مردم، او را از ایران بیرون می‌کند. خدایا کمک کن امام زمان بیاید؛ چون او هم مثل امام خمینی با دشمنان مبارزه می‌کند».

 

شصت و نهمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه بهمن‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات