۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۱۵۳۲۴

حکیم از نارضایتی شدید آیت الله سیستانی از سیاستمداران عراقی خبر داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اقدام‎های دولت را نامطلوب توصیف کرد و خاطرنشان کرد که حضرت آیت الله سیستانی از دولت و سیاستمداران عراقی راضی نیست.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم، رييس مجلس اعلي اسلامي عراق،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز در جمع شیوخ عشائر عراق به بررسی علل عدم بیان دیدگاه‎های سیاسی حضرت آیت الله سیستانی در نماز جمعه کربلا پرداخت و گفت: مرجعیت عراق به دلیل نارضایتی از عملکرد سیاستمداران، دیدگاه سیاسی خود را به صورت هفتگی در نماز جمعه بیان نمی‎کند.


وی افزود: سیاستمداران عراقی در اجرای طرح اصلاحات به کندی عمل کردند و نتوانستند نظر مرجعیت را بدست بیاورند.


این عالم عراقی تصریح کرد: مرجعیت عراق هیچ گاه به فکر منافع و مصالح شخصی خود نبوده، بلکه همیشه درپی اجرا و تحقق منافع عمومی جامعه است. حضرت آیت الله سیستانی مشکلات عراق در فساد و منفعت طلبی‎ها را به سرعت تشخیص داد.


وی با اعلام حمایت از طرح  اصلاحات، از دولت عراق خواست که بدون توجه به زیان مخالفان طرح اصلاحات، هر چه سریعتر این طرح را به اجرا دربیاورد.


حکیم از اظهار نظر غیر کارشناسی پیرامون اقتصاد عراق انتقاد کرد و گفت: مشکلات اقتصادی در عراق وجود دارد ولی این مشکلات به گونه‎ای نیست که برخی آن را بهانه‎ای برای ایجاد ترس و اضطراب در دل مردم قرار داده‎اند.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق بسیج مردمی را یکی از نهادهای نظامی دفاع از این کشور خواند و تصریح کرد: عراق هیچ گونه احتیاجی به حضور نظامی کشورهای خارجی ندارد زیرا مردم این کشور با حفظ اتحاد و یکپارچگی توان مبارزه با جریان تروریستی داعش را دارند./994/ب902/د

ارسال نظرات