۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۱۵۳۸۱
نویسنده و محقق حوزه علمیه قم:

فرار از سختی نخستین دلیل ترک زندگی مشترک است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و محقق حوزه علمیه قم با بیان اینکه در این دنیای مادی زندگی راحت بی معناست و انسان برای این خلق شده است که در رنج و سختی پیشرفت کند، گفت: فرار از سختی اولین دلیل ترک زندگی مشترک است.
حجت‌الاسلام محسن عباسي ولدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، شامگاه امروز در برنامه پرسمان خانواده از رادیو معارف با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های فرار از خیال پردازی فکر کردن به اهداف بلند و ابدیت است، گفت: از آن جایی که تمام زندگی مادی انسان در برابر ابدیت مانند یک چشم برهم زدن است؛ به همین دلیل فکر کردن به جنبه ابدی زندگی موجب می‌شود که سختی‌ها در نظر انسان آسان شود.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه روانشناسان غربی معتقد هستند که فکر کردن به مرگ موجب افسردگی انسان می شود، تصریح کرد: دلیل اینکه این روانشناسان بر این موضوع تأکید می‌کنند این است که تمام دنیای آن‌ها در مادیت خلاصه می‌شود و چون نگاه آن‌ها مادی است کوتاه بودن زندگی می‌تواند در این دنیا آن‌ها را از تلاش کردن دلسرد کرده و به آن‌ها احساس پوچی منتقل کند.

 

وی افزود: زن و شوهر های جوان باید بدانند که اصلاً زندگی آسان وجود ندارد و هرکس باید در زندگی یک نوع سختی را انتخاب کند برهمین اساس کسانی که می‌خواهند از سختی‌ها فرار کنند در اولین فرصت زندگی مشتکر را ترک می‌کنند که باید گفت چنین انسان‌هایی هرگز در زندگی خود موفق نخواهد شد و زندگی بیهوده و بی‌هدفی را سپری خواهند کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تصور بعضی از زوج های جوان از زندگی مشترک یک جاده صاف و بدون پیچ و خم است، گفت: همین تصور غلط موجب می‌شود که زوج های جوان خیلی زود میدان را خالی کرده و به خانه والدین خود بروند.


حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه هیچ انسان وارسته ای نیست که با سختی و جنگ نرم اطرافیان روبه رو نشود، ادامه داد: انتظار ما از دیگران باید در حد محرمات و واجبات باشد و در زندگی مشترک هم باید به این موضوع توجه داشته و زندگی را برخود و دیگران سخت نگیریم.

 

وی اظهار کرد: بعضی از افراد همواره در زندگی خود از واژه « نمیشه و چگونه ممکن است» استفاده می‌کنند برای مثال می‌گویند ازدواج ساده نمی‌شود آخر انسان یک بار ازدواج میکند، مَحبت به شوهر یا به زن نمی‌شود چون پر رو می‌شود یا می‌گویند نمی‌توان براساس معیارهای دینی با همسر رفتار کرد زیرا این کار موجب سو استفاده از انسان می‌شود که همه این مثال‌های نشانه‌هایی از انسان‌های خیال پرداز است انسان‌هایی که حاضر نیستند به واقعیت زندگی توجه کنند./968/202/ب2

ارسال نظرات