۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۵۹۵۹
نماینده خبرگان رهبری:

پیوند ملت با نظام اتاق های فکر غرب را گیج و سردرگم کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که پیوند ملت با نظام اسلامی اتاق های فکر استکبار جهانی و غربی ها را مستاصل کرده است، روحانیت و حوزه های علمیه را عقبه تئوریک انقلاب اسلامی دانست.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش روحانیت و علما در شکل گیری و تداوم انقلاب گفت: علما و روحانیت به ویژه مراجع دین نقش بی بدیل و ممتازی در پیشبرد اهداف انقلاب مقدس اسلامی ایرن داشته اند.

 

وی افزود: اگر حضرت امام از منظر یک مرجع فرهیخته دینی که مورد مراجعه آحاد مردم بوده وارد عرصه انقلاب نمی شدند شاید به این نتیجه ای که امروزه رسیدیم نمی توانستیم دست بیابیم؛ با اعتمادی که مردم در طول تاریخ به روحانیت داشتند همواره ازدیرباز مسائل گوناگون خود را از روحانیت می گیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مردم به روحانیت به عنوان الگو و اسوه نگاه کرده و از توصیه های آنان تبعیت می کنند، اظهار داشت: مردم و جامعه سرپیچی از فرامین مرجعیت را جائز نمی شمارند، همانگونه که در اساس شکل گیری و تأسیس نظام جمهوری اسلامی روحانیت نقش ممتاز داشته در استمرار انقلاب نیز نمی توان نقش پررنگ روحانیت را نادیده گرفت.

 

وی با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب با وجود انواع توطئه ها و فتنه ها ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی دینی و مبتنی بر اعتقادات و باورهای معنوی و دینی بوده که با رهبر روحانیت انجام گرفته است؛ اعتمادی که مردم به روحانیت و رهبران دینی دارند و اهتمامی که روحانیت به انجام وظایف خود دارد همواره سبب اعتمادی در بین مردم شده که بر خلاف تحلیل گران شرق و غرب ارتباطی بسیار صمیمی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که پیوند بین ملت و مسؤولان نقشه دسیسه های اتاق های فکر استکبار را و غرب را نقش بر آب کرده است، ابراز داشت: این پیوند موجب ماندگاری و اقتدار روز افزون نظام جمهوری اسلامی شده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات