۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۱۵۹۹۵

ویژه برنامه­های رادیو معارف به مناسبت یوم‌الله 22 بهمن

خبرگزاری رسا ـ بررسی تحولات فقه سیاسی بعد از انقلاب اسلامی در برنامه « فقه پویا»، پخش ویژه برنامه زنده «شب پیروزی» همگام با رهپویان انقلاب در ویژه برنامه زنده «پلاک ۵۷» و پخش برنامه «میعاد» در مصلای جمعه شهریار از جمله برنامه­های رادیو معارف ویژه 22 بهمن‌ماه امسال است.
ويژه برنامه  22 بهمن

به گزارش خبرگزاری رسا، بررسی تحولات فقه سیاسی بعد از انقلاب اسلامی در برنامه « فقه پویا»،  پخش ویژه برنامه زنده «شب پیروزی»،همگام با رهپویان انقلاب در ویژه برنامه زنده «پلاک 57»، پخش برنامه «میعاد» در مصلای جمعه شهریار از جمله برنامه­های رادیو معارف ویژه 22 بهمن امسال است.

 

بررسی تحولات فقه سیاسی بعد از انقلاب اسلامی

رادیو معارف حجج اسلام و المسلمین سجاد ایزدهی و سید کاظم سید باقری در برنامه «فقه پویا» به تبیین نقش امام خمینی(ره) و اندیشمندان بزرگ حوزه در تحولات فقه سیاسی پس از وقوع انقلاب اسلامی می‌پردازند.

 

بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های فقه سیاسی بعد از انقلاب اسلامی، فضاهای پژوهشی ایجاد شده در حوزه فقه سیاسی همچنین تفاوت فقه سیاسی با فقه حکومتی و نوع رابطه این دو از جمله مباحثی است که در برنامه «فقه پویا» مطرح می‌شود.

 

«فقه پویا» با تلاش گروه فقه و اندیشه رادیو معارف به تهیه‌کنندگی محمّدجواد طوسی و اجرای سیدمرتضی موسوی‌نژاد پنجشنبه‌ها ساعت 14 و 45 دقیقه از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقه‌مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند پس از پخش به صفحه اختصاصی «فقه پویا» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند.

 

شب پیروزی در رادیو معارف

 ویژه برنامه «شب پیروزی» که با هدف ایجاد شور و نشاط انقلابی در بین جوانان و مردم ولایت‌مدار در شب پیروزی انقلاب اسلامی از رادیو معارف پخش می‌شود به اطلاع رسانی و زمینه سازی حضور گسترده اقشار مختلف مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن خواهد پرداخت.

 

تبیین هویت فرهنگی انقلاب اسلامی، تبیین ابعاد شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی، معرفی دستاوردها و بررسی جلوه‌های کار آمدی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف همچنین تبیین اهمیت حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و ابعاد داخلی و بین المللی این حضور غیرتمندانه از جمله مباحثی است که توسط کارشناسان و صاحب نظران در این برنامه طرح و بررسی می‌شود.

 

ویژه برنامه زنده «شب پیروزی» کاری از گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی و گویندگی مجید گلشیری ساعت 20 چهارشنبه 21 بهمن از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

رادیو معارف همگام با رهپویان انقلاب

 همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رادیو معارف در ویژه برنامه زنده «پلاک 57» به انعکاس حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد.

 

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد بهمنی کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در ویژه برنامه زنده «پلاک 57» ضمن تشریح و بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل (ره) به تبیین اهمیت حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف و نقش آن در صیانت و حمایت از انقلاب و جریان بیداری اسلامی می‌پردازد.

 

همچنین واحد سیار رادیو معارف با استقرار در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان کل کشور در جمع راهپیمایان 22 بهمن قم را به سمع مخاطبان می‌رساند.

 

«پلاک 57» به همت گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی به تهیه و سردبیری امیرعباس خاقانی و اجرای حمید سوری از ساعت 40: 8 صبح 22 بهمن به مدت 190 دقیقه زنده و مستقیم از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

میعاد در مصلای جمعه شهریار

 برنامه «میعاد» که در قالب مستند گزارش رادیویی به گفتگو با ائمه جمعه، نمازگزاران، کسبه و بازاریان و نهادهای فرهنگی شهرهای کشور اختصاص دارد، جمعه 23 بهمن با حضور در جمع نمازگزاران شهرستان شهریار از توابع استان تهران به انعکاس حال و هوای معنوی نمازگزاران و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی امام جمعه محترم شهریار می‌پردازد.

 

برنامه «میعاد» کاری از گروه اخبار معارف و اطلاع رسانی به تهیه کنندگی حمید سوری جمعه‌ها ساعت 10:55 از صدای فضیلت پخش می‌شود./998/101/ب2

ارسال نظرات