۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۱۵۹۹۶
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

تخریب شورای نگهبان بازی در زمین دشمن است/ مدعیان قانون‌گرایی حرمت شورای نگهبان را حفظ کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه تخریب و تضعیف شورای نگهبان بازی در زمین آمریکا و اسرائیل است، گفت: کسانی که در این مسیر گام برمی دارند چه بدانند و چه ندانند به دشمن خدمت می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به این جمله امام خمینی(ره) که فرمودند نظام امتیازی برای هیچ‌کس قائل نیست، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تعالیم و تأکیدهای انبیای الهی و پیامبر اسلام(ص) این است که همه در برابر قانون مساوی هستند.


وی افزود: یکی از قبایل برای اینکه اسلام بیاورند از پیامبر(ص) امتیاز ویژه‌ای خواستند که حضرت نپذیرفت؛ امیرالمؤمنین(ع) نیز با یکی از نزدیکان خود که می خواست یک وسیله تزئینی را از بیت المال به امانت بگیرد، به شدت برخورد کردند.


کار فتنه‌گران به هیچ وجه قابل اغماض نیست
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی سعی دارند به بهانه‌های مختلف چهره سران فتنه را تطهیر کنند، گفت: کسانی که در جامعه فتنه‌گری کرده‌اند و آشوب به راه انداختند و یا در مسیر فعالیت‌ها و اهداف دشمن حرکت کردند، عملکردشان به هیچ وجه قابل اغماض نیست.


رییس دانشگاه قم ادامه داد: در این میان افرادی که در گذشته جایگاه و منزلت اجتماعی داشته‌اند باید بیش از دیگران حواس خود را جمع کنند چراکه گناه کوچکی از آنها، گناهی بزرگ محسوب می شود و تأثیر زیادی در جامعه خواهد داشت تا چه رسد به اینکه گناه بزرگی را مرتکب شوند.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تأکید به اینکه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره رویکردشان خدمت به انقلاب بوده است نه بهره برداری از آن، ابراز داشت: اگر سیره این بزرگواران برای ما شاخص باشد نباید رویکرد ما تغییر کند؛ بلکه باید همواره به این فکر کنیم که ما در قبال انقلاب چه وظیفه ای داریم نه اینکه از موقعیت خود برای رسیدن به سود و منفعت استفاده کنیم.


مدعیان قانون‌گرایی حرمت شورای نگهبان را حفظ کنند
وی گفت: بینش یک فرد انقلابی واقعی توأم با احساس مسؤولیت، انجام وظیفه و عشق به آرمان های امام(ره) و شهدا است؛ باید ببینیم ما در قبال خداوند، جامعه، خون شهدا و مردم عزیز چه وظیفه‌ای داریم و خالصانه انجام وظیفه کنیم.


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدعیان قانون گرایی باید برای نهادهای قانونی از جمله شورای نگهبان نیز حرمت قائل باشند، اظهار داشت: باید جایگاه و منزلت این نهادها پاس داشته شود و اگر به هر نحوی حزب و گروهی با سخن و رفتار خود و یا حتی با سکوت خود این نهادها را تضعیف کند، آنها به انقلاب خدمت نکرده اند.


رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه پاسداشت حرمت این نهادها به معنای مسدود شدن راه انتقاد منصفانه و به جا نیست، گفت: انتقاد سرجای خودش باید باشد اما به شکلی که دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند.


حجت الاسلام والمسلمین دیربازافزود: کسی قائل نیست که اعضای شواری نگهبان معصوم هستند؛ اینها فقیه و عادل هستند و بر اساس عدالت عمل می کنند و ممکن است در جایی سهو و اشتباهی داشته باشند اما راه برخورد، راه تمکین به قانون و تسلیم در برابر آن است.


وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان وقتی تصمیمی می گیرد به کسانی که گلایه و اعتراضی دارند، فرصت می دهد و راه را باز می گذارد که بتوانند از مجرای قانون ادعای خود را پیگیری کنند.


تضعیف شورای نگهبان بازی در زمین دشمن است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده ایران از جمله آمریکا و اسرائیل سعی دارند شورای نگهبان را تضعیف و تخریب کنند، گفت: اگر ما هم در راستای حرکت دشمن قدم برداریم چه بدانیم و چه ندانیم در زمین دشمن بازی و به آنها خدمت کرده‌ایم.

رییس دانشگاه قم به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان بارها و بارها فرمودند که کاری نکنید فعالیت شما به نفع دشمن تمام شود هرچند که در واقع نیت شما این نباشد؛ بنابراین باید توجه داشته باشیم که حتی گاهی انتقاد صحیح و منصفانه از شورای نگهبان در یک فضای خاصی، ممکن است مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: هرچند به حکم اولی ما می توانیم از شورای نگهبان نیز انتقاد کنیم و شاید در برخی فضاها این امر مناسب هم باشد اما ممکن است با یک عنوان ثانوی و در موقعیت‌های خاصی انتقاد اصلا جایز نباشد و کاری در مسیر خدمت به دشمن و خیانت به انقلاب باشد.


وی ادامه داد: بنابراین کسانی که چنین کارهایی انجام می دهند باید بصیرت و آگاهی داشته باشند تا بدانند در شرایط مختلف چه زمانی باید انتقاد کنند و چگونه دفاع کنند و چه زمانی سکوت کنند./925/ت302/ج

ارسال نظرات