۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۱۵۹۹۹

کمپین «آزادی بیان جرم نیست» در بحرین آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ شخصیت‌ها و سازمان‌های حقوق بشر بحرین مردم را به مشارکت فعال در کمپین «آزادی بیان جرم نیست» دعوت کردند.
کمپين آزادي بيان جرم نيست در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهروندان و شخصیت‌های حقوقی بحرین با حضور در برنامه رسانه‌ای مرکز حقوق بشر بحرین با هشتگ «آزادی بیان جرم نیست» حمایت خود را از این کمپین اعلام کردند.


این کمپین که در راستای حمایت از زندانیان و سرکوبان آزادی اندیشه و اعتقاد به راه افتاد، تنها چند ساعت پس از آغاز به کار، بیشترین تعداد مشارکت را پس از کمپین محکومیت جنایت آل خلیفه در ممنوعیت آزادی بیان و اندیشه به خود اختصاص داد.


صفا خواجه عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: آزادی بیان و اندیشه با استفاده از سیاست بازداشت و محدودیت کارهای حقوقی، مورد تهاجم و سرکوب قرار می‌گرد.


یوسف ربیع رییس مرکز حقوق بشر بحرین نیز با اشاره به فقدان آزادی بیان در کشورش افزود: حاکمان بحرینی نباید حقوق رسمی مردم را مصادره کرده و از منزلت و ارزش آن بکاهند بلکه باید با در نظر گرفتن قوانین بین المللی و قانون اساسی کشور، این حق را به رسمیت بشناسند و بدان احترام بگذارند.


حجت الاسلام شیخ میثم سلمان مسؤول بخش آزادی دینی دیده بان حقوق بشر بحرین نیز ابطال تمامی قوانینی که به موجب آن آزادی بیان و اندیشه را جرم به حساب می‌آورد، خواستار و بر ضرورت احترام به توصیه‌های کمیته حقیقت یاب بحرین (کمیته بسیونی) تاکید کرد.


مرکز حقوق بشر بحرین نیز مردم کشورش را به حضور فعال در این هشتگ از طریق به اشتراک گذاشتن نظرات خود در شبکه اجتماعی تویتر دعوت کرد./981/ب903/د

ارسال نظرات