۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۱۶۰۳۰
رییس اتحادیه علمای یمن:

انقلاب اسلامی امید آزادمردان جهان برای مقابله با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه علمای یمن با اشاره به تحولات منطقه و تأثیر انقلاب اسلامی بر معادلات جهانی گفت: انقلاب اسلامی، امید آزادمردان برای رویاوریی با مستکبران و ظالمان است.
شرف الدين شمس الديني رييس اتحاديه علماي يمن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شیخ شرف الدین شمس الدین، رییس اتحادیه علمای یمن، ظهر امروز در ویژه برنامه تجدید بیعت عشایر عرب خوزستان با ولایت که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز و با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ائمه جمعه و عشایر سلحشور عرب استان برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داده و  بر خاورمیانه و جهان تأثیر گذاشت.

 

وی افزود: برخی حکومت ها، انقلاب اسلامی را تأیید و برخی حکومت های دست نشانده و فاسد به تبعیت از اربابان خود به مخالفت با آن پرداختند.

 

شمس الدین با بیان این که انقلاب اسلامی، عزت، کرامت و آزادی را در دل انسان ها نهاده است، اظهار داشت: آزادمردان جهان، انقلاب اسلامی را امیدی  برای رویارویی با مستکبران و ظالمان یافته و جمهوری اسلامی ایران امید را برای کشورهای مستضعف همچون فلسطین، سوریه ویمن به ارمغان آورده است.

 

وی با اشاره به ثبات، ایستادگی و یکپارچگی کشورهای مسلمان در برابر تروریست ها و شکست تروریست ها در منطقه و توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: انشاءالله شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای خاورمیانه در زمینه های اقتصادی، سیاسی، نظامی باشیم.

 

شمس الدین عدم خیرخواهی برای جهان اسلام از سوی غرب و آمریکا را خاطرنشان کرده و ملت های منطقه را به پیروی از رهبران خرمند و مصلح فراخواند و ابراز داشت که عربستان سعودی جنگ با یمن را به تصور رسیدن به اهداف خود آغاز کرد.

 

رییس اتحادیه علمای یمن با اشارره به این که عربستان سعودی خسارت های فراوانی در جنگ با ملت یمن متحمل شده است، تصریح کرد: عربستان سعودی به تصور خود در زمان معینی به خاسته های خود خواهد رسید در حالی که چنین نشده و عملا عقل و درایت خود را از دست داده است.

 

وی آمریکا را عاملی در تحریک عربستان سعودی برای جنگ با ملت یمن دانست و گفت: عربستان سعودی به مخالفت با آموزه های اسلامی پرداخته و به تبعیت محض از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس روی آورده و شکت مفتضحانه ای را متجمل خواهد شد./9456/ب202/د

ارسال نظرات