۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۱۶۰۵۵

انتقاد شدید آیت الله نجفی از سکوت جهانیان در قبال تجاوز ترکیه به عراق

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از مجامع بین المللی به دلیل بی تفاوتی نسبت به حمایت برخی کشورها از تروریسم در عراق و همچنین تجاوز ترکیه به خاک این کشور به شدت انتقاد کرد.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی در دیدار با جمیس مونرو، سفیر نیوزیلند در عراق از افزایش روابط عراق با نیوزیلند استقبال کرد و خاطرنشان ساخت: مجامع جهانی و بین المللی باید با توجه به شرایط عراق و مبارزه آن با جریان تروریستی داعش در زمینه‎های اقتصادی و امنیتی در کنار این کشور باشند.


وی افزود: عراق به نیابت همه کشورهای جهان در حال مبارزه با جریان‎های تروریستی و تکفیری است.


این مرجع تقلید جهان را در معرض خطر تروریسم دانست و تصریح کرد:
همانگونه که داعش و جریان‎های افراطی در عراق و سوریه حضور دارند در صورت عدم مقابله و ایستادگی در برابر آنان به سرعت مانند بیماری وبا به همه کشورهای جهان سرایت خواهند کرد.


سکوت مجامع بین المللی در برابر حوادث منطقه شرم‎آور است


حضرت آیت الله نجفی سکوت مجامع بین المللی در قبال حضور نظامیان ترکیه در عراق را مایه ننگ خواند و ادامه داد: حضور نظامی ترکیه در عراق نقض حق حاکمیت این کشور، معاهدات و حقوق بین المللی است و با این وجود متاسفانه شاهد سکوت مجامع بین المللی هستیم.


وی همچنین از سکوت مجامع بین المللی در قبال حمایت ترکیه از تروریسم در عراق و سوریه و همچنین حمایت و پشتیبانی عربستان از تروریسم و کشتار مردم مظلوم یمن به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: عربستان علاوه بر حمایت از تروریسم در امور داخلی عراق نیز دخالت می کند.


این مرجع تقلید احترام مجامع بین المللی به حق حاکمیت و وحدت عراق را واجب دانست و تاکید کرد که اختلافات طائفه‎ای و مذهبی در عراق جایگاهی ندارد./994/ب902/د

ارسال نظرات